jaha...

i fredags betydde det äntligen helg och att det bara var en vecka kvar att jobba. Jag kom hem från jobbet vid tre, och började sen träna. dubbelt pass eftersom jag inte tränade på torsdagen. ösregna gjorde det också. anyway... när mami kom hem ringde hon till gröna ladan och frågade om det fanns biljetter till bion som gick. och det gjorde det! så jag och min mor begav oss till sigtuna och tittade på Mamma Mia :D jag rekommenderar verkligen den filmen. Hemma var vi sen klockan tio, vi hade hunnit svängt in på Coop och handlat lite. Så vi satt oss och åt med pappa som hade varit hemma. Dom åt räkor och jag fick en grillad kycklig och potatissallad. jag blev mätt ganska fort, men gott var det. 
igår fick jag äntligen sova ut lite, det var ett tag sen. Min syster kom hem och vi gick ut och lade oss på gräsmattan och solade. sen fick jag för mig att vi skulle öppna poolen. eftersom det var tonvis med vatten på pressen, så var vi helt enkelt tvungna att pumpa bort det. så fram med pumpen, det gick ganska bra. men när vi kände att det inte gick att få bort mer vatten så försökte vi dra av den. det gick inte lika bra, men sen när mamma kom och hjälpte till också så fick vi av den. jättefint vatten och enligt termometern var det 22 grader. Det tycker jag lät konstigt eftersom vi inte har öppnat den på typ en månad och det har varit massa kallt regnvatten på. aja anyway, det blev inget bad tyvärr. men syster och jag åt lite lunch och sen spelade vi tp ute på gräsmattan. det blev oavgjort eftersom hon kom på att hon var tvungen att åka hem och fixa sig. hon skulle typ på inflyttningsfest. 
    jag följde med och skjutsade hem henne, så jag kunde gå in och hyra film. det blev tre stycken. Hairspray, Gracie och Music and Lyrics. Jag såg bara på de två första. Dom var väl helt okej. Den andra filmen, Gracie, var verkligen speciell. Det var inte långt ifrån tårarna på den. Handlade om att hon hade förlorat sin storebror i en trafikolycka,och hon skulle försöka ta en plats i killarnas fotbollslag och ersätta honom. Det fick mig att tänka på Peter och hur grymt mycket han betyder för mig.
    sen blev det vännertittande sentsent på kvällen. Sonya kom in och tittade med mig (sonya och lasse var på middag hos oss), men hon sov mest haha.

Men tidigare på dagen blev det ju världens oväder. jag har aldrig varit med om något liknande. Asså det åskade och blixtrade helt sjukt mycket, haglade började det också göra till sist. Jag skämtar inte, vårat hus skakade. Den var så gryymt nära oss. 
   Skulle ha tältat med charlotte och co, hoppas de hade det bra :) <3

Kommentarer
Postat av: Julia

ofta dom tältade om de spöregna? hahhah<3

2008-07-13 @ 23:45:05
URL: http://julianielsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0