till farmor och farfar, jag älskar er!

just nu sitter jag och skriver läxan vi har fått av frenne. reflektion av kostregistreringen. jag har ingen aning om jag gör rätt, men snart klart iaf. det är skönt! sen äre bara svenskagrejen som jag ska skriva. självklart kommer det väl en hel massa nya grejer som ska vara färdiga i veckan... suck va skolan är dryg ^^

var hos farmor och farfar idag. var skönt att träffa dem, och roligt att se dem så glada! :) brukar fundera ibland på hur de var förut...
farmor och farfar ringde varje lördag runt tolv-tiden. den vanligaste frågan var om vi var hemma, och ja.. oftast var vi det. de skulle komma över på en fika, skulle bara ta en sväng förbi kyrkogården. sen var de här, kom alltid i sin vita saab. när jag var mindre sålde jag alltid bingolotter med handbollen, och de var alltid trogna köpare varje vecka.
    som jag sa, varje lördag kom de till oss och fikade. de hade dessutom alltid godis med till oss, eller speciellt till mig eftersom jag är minst, inte konstigt att man ser ut som man gör.. ^^ anyway.. de var alltid här varje födelsedag, och vi var där varje julaftonsförmiddag och åt lunch. farmor hade alltid fixat iordning så fint och gott.
   sen hände något, jag minns knappt vad. farmor blev sjuk och hon var på undersökningar hela tiden. de visste aldrig vad det var frågan om. efter omkring ett år blev det riktigt allvarligt. farfar och monica (min faster) var tvungen en dag att åka in till akuten med henne, eftersom farfar inte fick liv i henne. när hon kom in hade hon feber och sänkan (som normalt sett ska ligga på tio) låg på 300!!! hon hade blodförgiftning och var praktiskt taget nästan död... hade de inte åkt in till sjukhuset hade det varit slut...
   enda sen dess har det blivit annorlunda. med tiden har också farfar blivit dålig, och han har ofta legat på sjukhus, likaså farmor. farfar har dessutom opererat sig, jag vill inte gå in på detalj men det har varit riktigt illa med båda två. nuförtiden kommer de aldrig till oss på lördagar och fikar, och farfar som ofta kom hit och hjälpte pappa med olika grejer kommer aldrig hit längre. de kommer inte ens hit på våra födelsedagar. de orkar inte.. därför är det mysigt att åka till dem ibland och träffa dem. vi försökte få hit dem idag på fars dag på lunch, men de ville inte så vi åkte dit istället. farfar fick ett par nya byxor av oss, hoppas de passar. det var minsta storleken med de såg ändå stora ut.
   jag saknar mina farföräldrar väldigt mycket ibland, även fast de ändå inte bor så jättelångt ifrån mig. jag saknar bara hur det var när jag var mindre. men det är väl så det är, tiderna förändras. ibland inte till det bättre...

förlåt för detta jobbiga inlägg. jag ville bara skriva av mig lite.

Kommentarer
Postat av: Anna

sötnos<3 finns alltid är för dig, det vet du!

2008-11-10 @ 08:34:46
URL: http://alfmina.blogg.se/
Postat av: julia

nusse.. jag finns här!<3

2008-11-10 @ 08:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0