fredag hela veckan


idag slipper jag åka buss. brorsan kommer hem och hämtar mig om en timme ungefär. det jobbiga är att jag kunde ha sovit till typ halv 8, men struntsamma. glad för att slippa gå iaf :)

nu har jag inte skrivit på några dagar, så var ska jag börja för att minska risken att skriva überlångt?

welll, jag kan ju börja med att säga att jag har haft några riktigt roliga dagar.
i onsdags efter skolan åkte jag och madde hem till julia. vi hade förberett med julmusik och hela fadderullan.
vi började med att gå till Handlarn och handla. Ja, inte hade man vant sig vid kylan men det var bara att vandra. vi är tio meter från ingången när Maddo plötsligt stannar;
"- men neeej, vi har ju glömt pengarna!"
herregud, hände detta verkligen? men ja, där stod vi i kylan och inte hade några pengar att handla ingredienser för. (träffade söta frida i detta ögonblick också, hon hade dessvärre inte heller några pengar haha)
vi började vända upp och ner på jackorna, och till slut hittade jullan massvis med cash och madde hittade lite hon me! det räckte till två jästpaket, ett paket pepparkaksdeg och 0.5 gram saffran!
några detaljer om bakningen orkar jag inte skriva, men kan säga att det blev en halv sats lussebullar, som för övrigt inte blev goda alls. men pepparkakorna däremot blev muy bra. good work Ju&M!
det jag vill komma fram till är att vi hade det grymt kul iaf, och det var en himla mysig dag med trion.


så vad hände igår då?
det blidde SACO-mässan  i Älvsjö. åkte in med massa folk, (och fick lite panik när malin helt plötsligt försvann från tåget). när vi väl var framme var det inte bara vi kan jag ju klart säga. hur många var det becca? 17000? när man tittade lite ovanifrån så vad det iaf svårt att se en fri golvfläck. jag blev väl inte så mycket klokare av det, förutom att det kanske blir en flytt till Göteborg. men det får vi som sagt se hur det blir med den saken.
efter bara någon timme så fick vi nog och åkte hem. några HELIUM-ballonger senare satt vi och käkade på Kina. det var massa gott och MASSA trevligt! tänk vad roligt man kan ha ibland, micket bra micket bra!

på kvällen blidde det träning och höjdarmatch i Borgen. Skånela-Djurgården i en kokande Vikingahall, bästa sättet att sluta en torsdag på! (dessutom träffade man sjuklingen Anna-panna också, nice!) nu sitter jag som sagt och väntar på peter, har tagit mig en titt på julkalendern också. har redan sett typ tre avsnitt. det är nog det mest jag sett från en julkalender på flera år.

anyway... det gick väl inte så bra med att hålla det kort, men sån är jag! höhö.
ICE ICE BABY!

Kommentarer
Postat av: Anna

sjuklingen anna var glad att få träffa jessica :-D

2009-12-04 @ 08:42:52
URL: http://alfmina.blogg.se/
Postat av: madde

ja lussebullarna smaka skit som sagt men vi hade ku ändå:P

2009-12-04 @ 12:49:23
Postat av: julia

hah jag älskar att du alltid skriver så långt, de blir ändå inte tråkigt att läsa ;)

haha härlig onsdag, härlig torsdag... fredag hela veckan :d

2009-12-04 @ 18:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0