kort berättelse


jag heter jessica och jag är liten. jag är lixom kort. och inte verkar jag bli längre heller haha! jag har smeknamn som tex myran, vilket jag gillar starkt för övrigt! man skulle kanske kunna tro att det bara är negativt att vara kort, men jag har gjort lite eftersökningar och kommit fram att det faktiskt är ganska bra att vara kort! titta här bara ...

§ man kan ha högklackat utan att oroa sig för att bli cp-lång (den totalgivna positiva anledningen)

§ man behöver väldigt sällan vara rädd att vara längre än killen

§ man kan bli "uppburen" så att man lyfter från marken, som man blev när man var liten haha (tro mig, det är supermys)

§ det är inte ofta man blir tillfrågad om man kan hjälpa till att bära tunga saker (tydligen tror folk att man är svag för att man är liten, hmm... not good)

§ folk säger ofta att man är liten och söt (det är ju alltid trevligt? även om man kanske inte är söt, så verkar det vara sött att vara liten!)

§ man är typ alltid högst upp på pyramiden (tja.. om man nu brukar bygga en mänsklig pyramid ofta)

§ man får stå framför alla andra om man ska se nåt (för att alla ser över en). då står man heller inte ofta ivägen för andra och det är ju också bra.

§ man får ofta stå upp på skolfotona
(jag vet iåförsig inte om det är positivt, eftersom jag aldrig suttit ner)

bra saker eller hur? jag har kommit på dom alldeles själv hihi! självklart finns det massor av negativa saker också, som tex ... man måste alltid ha hjälp för att nå saker högt upp, man köper alltid för långa jeans och man blir petad från 9meter i handbollsvärlden och får skola om sig till kant istället. (tjaa, det sista gäller nog bara mig). det är lite roligt att tänka tillbaka för några år sen när vi gick på låg-och mellanstadiet. jag var stor. jag var typ en av de längst i klassen, och lixom... stor haha. jag vet inte om jag är riktigt kortast i min vänskapskrets, men eftersom det är bara jag som blir retad för det så tolkar jag det som det haha. men inte är jag bitter över det, så länge det är personer som känner mig och bryr sig om mig så tycker jag bara det är roligt. oftast ... hihi


här skyller jag faktiskt på de andra två som är suuuuperlåånga!

Kommentarer
Postat av: Anna Lincoln

hahaha kul tjej! :D vi gillar dig supermycket för att du är kortis :D

2010-08-20 @ 13:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0