omg va långt


jag läser i annas blogg hur hon checkar av en efter en av våra skoluppgifter. shit, lite panik fick jag av det. men vad gör det om hundra år? Nu har jag iallafall gjort klart Historiainlämningen. (och överambitiös som jag är tror jag att jag skrivit alldeles för mycket ... ännu en gång) nu har jag faktiskt bara en svenskauppsats och en träningsplanering att lämna in. dock är det väldigt stora uppgifter, men helgen kommer spenderas framför datorn antar jag. (hmm ... det borde finnas någon spärr som gör att man inte kan öppna facebook när man pluggar!)

den här dagen har på nåt sätt känts lite annorlunda. kan bero på att vi tränade med ettorna imorse, som för övrigt var jätteroligt. jobbigt, men kul! jag älskar hur vi ibland kan släppa loss totalt och ge gärnet, både på och utanför de gula linjerna. (med det sistnämnda menar jag som hejarklack åt våra killar i internmatcher på träningen... guld värt). trots den trötta kroppen och de trötta ögonen gick jag till skolan, fick reda på mitt betyg i svenska och hade sen idrott i form av pardans. mina kavaljerer råkade vara fredric och freiman. dock mår jag lite dåligt för att jag är så fruktansvärt dålig på att dansa och följa ... shit mamma & pappa - LÄR MIG! och jag menar ... kan man tro att JAG, MÓI, ME MYSELF AND I är så dålig på att dansa pardans när jag egentligen dansar som en gud i vanliga fall. jag säger bara KC-dansen - to die for! so you think you can dance, here I come! (ooOJ vad jag ÄÄLSKAR att vara ironisk)


och inte var det som vanligt efter skolan heller. snökaos som jag vet inte vad, höll knappt på att komma hem. plogbil, vafan är det för någonting?? därför bestämde jag mig för att inte åka ner för att göra mitt lag sällskap i den individuella träningen som stod på schemat idag. eftersom det var just individuellt så kunde jag faktiskt stanna hemma och gjorde det också. men inte la jag mig på soffan för det ... nejnej. upp på crosstrainern och 50 minuter senare är jag trött och belåten. dock fick min familj i sig en stor dos med dunka dunka från övervåningen, men fan .. det får de ta! jag kände mig duktig och inte var huset bittra, nej tvärtom - glada människor i ens omgivning, oooooerhöört värt! kvällen avslutades dessutom med chill i soffan framför criminal minds med mams! och paps sittandes bredvid vid datorn. uttråkad och desperat efter vår uppmärksamhet. det slutade med att han stod och dansade med mycket fina höftrörelser i bara kalsonger och t-shirt. ja, såhär låter det nästan varje gång. han är extremt uttråkad av min och mammas spännande serier (som allt som oftast handlar om mord och galningar).

imorgon ska jag ta mig en sväng med odensalabussen - shit va kul! haha, det var inte igår jag åkte buss så det ska bli trevligt att få plocka i gamla ipodhörlurarna igen och stirra ut genom fönstret. efter skolan blir det en tripp till kista med fina frida och ansvarsfulla anna (okej ... kom inte på nåt annat på a.) då jävlar hoppas jag att jag i stort sätt kommer vara färdig med julklapparna. det skulle vara så obeskrivligt skönt! för sen är det bara att räkna ner dagarna. inte många kvar nu ....


nu är det dags att krypa ner i säng. men lite gamla bilder kan ju bara liva upp kvällen ... ännu mer!
godnatt mina små kycklingar!


Kommentarer
Postat av: Ansvarsfulla Anna

gilla dina långa inlägg bruden! :D och duktig tjej som varit duktig att träna idag också! Kan du ge mig ltie extra energi???? TACK! puss och godnatt!

2010-12-16 @ 23:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0