helt random


1 december.
helt sjukt. 1 december och termometern visar kallare än - 20. helluuu? jag fryser faktiskt! och ändå gick jag i strumpbyxor idag. självklart tål jag inte kritik så när mormor frågar mig "fryser du inte om benen?" när jag kommer in för att lämna posten, svarar jag självklart som att jag alltid har rätt "men jag går ju bara inne i  skolan, jag är ju inte ute direkt". fast jag egentligen hade velat säga: "jo, men jag är rätt korkad så jag har det ändå". ja, att jag aldrig lär mig. hur mormor, mamma, syster, jag .... ja hur alla fungerar i stort sätt. och att mormor fortfarande orkar handskas med mig, det är ett mysterium. meen vad ska man göra? sån är jag, och jag har ändå klarat mig mina 18 år ganska hyffsat. okej, ganska sa jag.

morgondagens agenda består roligt nog av lite dans på idrotten (oj vad vi kommer göra bort oss), samt ett matteprov. tjaa, det där matteprovet har jag gått och haft lite ångest över i flera veckor, men nu är vi där. känner mig mer säker än vad jag gjorde för nån vecka sen då jag bara ville slänga in handduken. men nej nej, inte ger man upp inte... bråk som exponenter ... logartimer ... here I come!

så vad har annars hänt i en blott 18,5-årings liv? hmmm... ovan huvudvärk i fyra dagar nu. trodde jag var "fortfarande-bakis-värk" på måndagen efter att vi haft en hejdundrande bra lördagskväll/natt. moj bien som jag brukar säga. men icke, tog mig en massagare hos mona idag och hoppas på bättre resultat snart. dock såg hon självklart att jag hade "slarvat" med maten när hon tryckte på nån punkt.. (och med slarvat kan jag säga att jag inte har lyssnat på vad hon sagt alls ... jag äter kolhydrater, gluten, säd och skit i mängdeer) pfft .. annars går jag i skolan, har massvis med skit framför mig. men vafan, det är bara 24 dagar kvar till julafton och jag har ätit pepparkakor i massor idag. (jag fick för mig att jag kunde bli lite snällare) dock ser jag inget stopp när jag äter pepparkakor, utan de har en mer beroendeframkallande effekt på mig. man mår bra för stunden, men sen då? hihi, det får det vara värt. datumet tickar och jag har inte ens en önskelista än. först året då jag verkligen inte vet vad jag vill ha ... skulle vilja säga att det är för att man bli äldre och man växer ifrån det här med önskelista men nej - min syster är nio år äldre än mig och är promt bestämd på vad hon vill ha i julklapp och var först färdig med sin lista. det är vad jag kallar inriktad-på-vad-hon-vill-tjej.

 

oj vad jag är på babbelhumör. hmm, kanske för att jag förväntar mig att janne kommer skämta och kalla mig "chessicaa" som vanligt. jadu janne janne ... en tripp till Linköping blir det i helgen också. med JSM-laget ännu en gång! då är det dags för att kick som ass. eller nåt smalben eller så - och denna gång, bokstavligt talat!

 

godnatt på er Myr-lovers!

Kommentarer
Postat av: julia

Kan ju börja med att tala om att jag åker till skolan idag med termometern på 10 grader och inte minus utan här är de lite varmare! men flip-flopen har jag lagt åt sidan nu, så nu kör vi på ballerina eller tygisar ;)



håller med dig med julklappar, visserligen är jag långt ifrån mams och paps men när dom frågade vad jag ville ha sa jag INGET kanske lite pengar men annars känner jag mig ganska nöjd och inte i så stort behov av någonting just nu :)



haha babbel babbel... nu SOVA! puss :)

2010-12-02 @ 06:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0