känslor


jag måste bara säga att julia nielsen kan skriva så att man blir rörd. denna gång handlade det om våra favoritkillar viktor och fredric. jag kan inte göra annat än att hålla med henne om att ni är bäst, och jag är glad att vi har er! tihi.

idag var svenskan läste vi högt. ett förjävla lång text var det. man skulle välja vem som skulle läsa efter en själv. ingen sa mitt namn. förmodligen var det så att ingen vågade. dock är jag ingen gangster som skulle hoppa upp och bita någon i hälsenan om dom gjorde det, utan jag tror att ingen vågade för dom inte visste om jag ville. visst, jag satt där verkligen och tänkte ut i förväg om jag skulle klara att läsa eller inte. och på varannat ord så stammade jag i huvudet. men vad ska jag egentligen göra åt det? det är sån jag är, och jag kommer aldrig komma ifrån det. när jag var liten kunde jag börja grina av att jag skulle läsa ett ord och inte fick fram det. nu är det annorlunda. jag tycker det är SKITJOBBIGT att läsa högt, redovisa, mm. men jag gör det ändå, för jag vill inte bli särbehandlad på något sätt. jag läser för sjutton högt på spanska!! ibland går det åt helvete, men jag gör det ändå. jag ska inte behöva skämmas över något jag är. självklart är vissa dagar bajs, när tex folk som inte inser att jag stammar inte vill lyssna klart på det jag har att säga för att det antagligen tar för lång tid. då kan jag bli irriterad en stund, men sen inser jag - that's fucking life. inga superkrafter i världen kommer kunna få bort det från mig. dock blir jag jävligt ledsen när folk ska skoja om folk som stammar, jag menar... vad är det som är roligt?

nu tänker många av er: "jag hör aldrig jessica stamma". nej jag vet. det är väldigt dolt. men inom mig är det en jobbig fight att ta med mig själv. en grymt jobbig fight. så även om det inte låter så mycket så tar det mycket kraft inuti. hade jag fått läst idag så hade jag troligen känt mig stärkt efteråt, trots att det hade varit jobbigt.

en annan tung grej just nu är handbollsträningar och allt annat runt det.
tyvärr vet jag inte varför jag känner såhär.
det går inte att förklara med ord.

... och Aida - kan inte säga hur tacksam jag är för det du gör för mig.
TACK BABY!


bli inte rädda för dessa allvarliga inlägg.
jag är fortfarande den här tjejen,
fortfarande glad och sprallig. :D


Kommentarer
Postat av: Aida

Ta bort "(vilket jag gör ändå tyvärr)"... Inte bara skriftligt här i bloggen utan i hjärnan också. Du är helt underbar som du är, bra som dålig dag. Kom ihåg det! <3<3<3

2010-02-19 @ 00:11:38
Postat av: madde

Jessica! du är så jävla cool! :D

Keep on säger jag bara! :)

Jag är en person som verkligen gillar dig! :D

I mina ögon kommer du alltid vara den Glada och spralliga jessica!

Melike! :D <33

2010-02-19 @ 07:11:46
URL: http://madeleinemaddegustafsson.blogg.se/
Postat av: julia

Jessica min vän, hade jag fått den hade jag lätt bollat till dig för jag såg på dig och visste att du ville! du är stark, och jag tror på dig. Du klarar allt! <3

2010-02-19 @ 08:26:38
Postat av: virre

Vilka coola grabbar det är på bilden:D:D:D

2010-02-19 @ 22:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0