en summering av mitt 2oo9


vad har jag sysslat med idag? typ nada! det blev en mysig kväll igår med mycket prat, skratt, hemlisar, och spel. Skön kväll med skönt sällskap - sköjnt! thanks bruds! sen har jag väl bara chillat framför vänner, umgåtts med syskonen och suttit vid datan.

jag tänkte börja att göra en liten summering av 2009. jag har inte det bästa minnet kan jag säga, men jag ska försöka iallafall. det kommer bli ett förjävla långt inlägg, men har det stoppat mig förut??

JANUARI
- jag började året med att inventera på Willys, jippie
- mys/singstar-kväll hos frida med massa folk. det var mysigt, blev katastrof för min del, med blev till slut bra.
- födelsedagsfirande för frida. SUPERKUL!
- min mobil och busskort blev snodda i Vikingahallen.
- Madde fyllde år och vi firade henne i Väsby.
- myskväll igen, fast denna gång hos Julia.
- jag köpte en ny mobiltelefon. min älskade tegelsten
- stadsvandring i Stockholm med julia, anna och viktor.
- Flick-SM i Tumba. eawk..

FEBRUARI
-
"avskedsgrejs" för kusin som åkte till Nya Zeeland
- alla hjärtans dag. träffade inte hampus, men gav honom en ros någon dag efter.
- julia och frida drog till thai i typ tre veckor.
- jag klippte lugg
- jag fick reda på saker som var undanhållna för mig. grymt jobbig period, men på något sätt blev det bättre till slut och det fortsatte på som vanligt.
- började övningsköra, awesome!

MARS
- Julia och Frida kom hem från thai, vi hade lite "välkomnsmys" hemma hos denise.
- Julia fyllde 17 och vi firade henne
- grym melodifestival kväll med frida, julia och anna. resultat; galna filmer
- vi åkte skridskor med handbollarna i skolan.
- USM i Vikingahallen
- började träffa Malin, idrottspsykolog
- jobbade på Veddesta
- förlust mot Roserberg x 2.
- första träningen jag hade för F95
- earth hour. remember? hela världen skulle typ släckas i en timme. jag var med hampus och vi hade en jättemysig kväll. middag, ljus, badkar.

APRIL
- tog ut moppen
- körde blindboll i skolan
- lofsdalen över påsklovet
- härlig dag i stan med hampus
- myskväll med julia och anna
- kenny starfighter med hampus
- plugg och myskväll med anna och malin
- tal i skolan
- grym valborg, trots att det spårade
-myskväll med gänget hemma hos mig
- slutspel, final mot skuru igen

MAJ
- min födelsedag
- skol-SM
- Frenne slutade och Karin kom till Skånela
- spelade basket på engelskan
- jubileumsmatch i Vikingahallen
- dansbandskväll
- jag och anna cyklade och kollade på AGT
- mycket korpenfotboll
- denise fyllde år och hon firades!
- AIK-BAJEN.. VINST!!
- SM-finaler i Globen, avslutning med laget på Grönan och avtackning av Anders...

JUNI
- simmarna i skolan lärde oss simma typ. danne fick åka till sjukhuset och sy.
- 90:erna tog studenten. en grym dag!
- Grönan med klassen, INSANE!
- hade BÄSTA dagen med BÄSTA Malin
- segling över midsommar med ebba, veronika, malin och anna!
- Hampus fyllde 18. firade honom tillsammans med hans släkt

JULI
- PARTILLE CUP!
- kusin kom hem från Nya Zeeland
- var på Själbottna med Hampus
- var i Lofsdalen med mamma och pappa
- mycket schtek
- såg Baksmällan på bio. GRYM!!
- Kusins logfest, hur kul som helst!
- en toppendag med anna
- älskade frida kom hit
- SOC i Vikingahallen

AUGUSTI
- poolparty at my place!
- min morbror opererade hjärtat
- träningsläger på Väddö
- började tvåan på gymnasiet
- fick bristning i baksida lår
- Sportex Cup, som vi vann
- gick på bio med några i laget

SEPTEMBER
- turnering på Åland
- det tog slut för mig och hampus..
- utflyttningsfest hos frasse och jossan
- delade ut tidningar en hel vecka, varje morgon
- JSM Steg 1, grym helg för min del!
allmänt jobbig månad

OKTOBER
- träffade jennifer och jullan. jennifer klippte mig och färgade julias hår.
- seriepremiär. a-lagsdebut
- "jobbade" lite på coop
- såg på Fame med Anna, Malin och Frida
- tjejkväll med Anna och Malin
- maskerad hos Julia, hur kul som helst!

NOVEMBER
-överraskningskalas för anna!
- AIK tog SM-GULD
- rolig kväll med laget
- var hos min logoped och pratade inför 8-åringar
- solade för första gången
- "My love is as a fever, longing still"
- första hemmamålen för min del
- trion fixade blogg; vad har hänt med den brudar?
- första advent

DECEMBER

- SACO-mässa+ annat skoj med mina vänner
- MYCKET solning
- julbak med Madde och Jullan
- JSM STEG 3
- röntga fingret efter en rejäl smäll (fortfarande inte bra)
- hammarby-helsingborg med mycket trevligt folk
- "smör, kopp med negersvett, dosor"
- Elin 18-årsfest.
- fick veta saker som gjorde mig helt förstörd.
- jag fick ett gröt-utbrott i matsalen *jag skäms*
- pengarna har bara rullat ut från kontot
- GRYMT jullov som jag spenderats mestadels med mina underbara vänner!
- supermysig julafton med mycket julklappar.
- totalt awesome nyår med mycket folk i ett snöigt lofsdalen. mycket skidor, roligheter, mysigt och helgrymt!
-fick jag reda på för ungefär en vecka sen att en nära vän till familjen har gått bort. han var svårt sjuk i ALS och hade precis varit i Kina för att operera sig och förhoppningsvis få längre tid att leva..
när mamma berättade det blev jag så ledsen och det kom lixom som en chock. det är väl först nu jag börjar förstå att det verkligen är sant. jag kommer ihåg att du alltid var den tuffa polischefen som åkte porsche när jag var liten. och jag som ville ha er här på min 18-årsdag, du hann inte ens med den..
Vila i Frid Barry <3

Ett år är jävligt långt när man sitter såhär och summerar det månad för månad. Men ändå går det så jävla fort. Det känns som att det var bara några månader sen jag satt här hemma med Malin och Anna på nyår.
Det nya året har jag mycket jag ska göra. Bortsett alla nyårslöften jag har på Jennys Blogg så vill jag ändra mer på mig själv. när jag har suttit och tittat igenom bloggen för det här året så blir jag så less på mig själv i vissa stunder, vilken jävla noob jag är! jag måste lära mig att inte ta åt mig så mycket, och att lära mig att acceptera och tro på mig själv. för jag märker ju hur jobbig jag har varit! Dessutom tänker jag försöka att inte ta så allvarligt på allting, ta vissa delar av livet med en klackspark. that's gonna be a tuff one.

Jag ser fram emot det här året. Jag vill att det närmsta halvåret ska gå fort, men samtidigt inte. Självklart vill jag bli 18 så att jag kan ta körkort och andra grejer. Men samtidigt finns det vissa saker jag inte vill ska komma så snart.. julia, kommer bli så tomt.

HOPPAS ALLA FÅR ETT BRA ÅR 2010!





Kommentarer
Postat av: julia

jessicaaaaaaaaaa, fan att du skulle få mig börja gråta sådär på slutet... :(

ett grymt sköjnt år har det iaf varit, TACKTACK för alla underbara stunder tilsmamans med dig!

2010-01-04 @ 20:21:13
Postat av: Madde H

Tack för året jess. Jag började garva när jag såg grötutbrottet i matsalen. Sorry mate men det var en ganska rolig måltid. haha.

2010-01-04 @ 20:47:21
Postat av: Anna

Ett underbart år, nu ska vi göra det här året ännu bättre! Snygg, sexig, singel - ligan är på väg! :-D

2010-01-05 @ 11:35:00
URL: http://alfmina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0