lofsdalen 30/12-2/1


nu är det jävligt kallt ute.. så kallt att det tillochmed frostar innanför fönstret och dörren.. usch. men glad är man väl ändå att man inte fortfarande är kvar uppe i lofsdalen, där det skulle bli 30-40 minus. sköjnt.

jag ligger iaf i sängen och innan jag somnar ska jag göra som jullan vill och skriva lite i bloggen. jag tänkte berätta om våran lilla tripp till lofsdalen över nyår. vad sägs?

det började den 30 december. jag, jenny, viktor och fredric tog pendeln in till stockholm där vi mötte upp jullan och frida. ett misslyckat försök i att köpa skor hade de gjort och frida tvingades gå i två högerskor hela resan. tummen upp för det haha! vi kom till slut på bussen och vi hade roligt och mysigt hela långa resan, så det gick ganska fort ändå! väl i lofsdalen hämtade min grymma kusin upp oss och hjälpte oss att skjutsa hem packningen och så. guld värd du är, utan dig hade det nog inte gått! anyway... vi satt uppe en stund och spelade kort innan vi gick och la oss. vi tjejer tog ett rum och viktor och fredric tog ett annat. supermys med tjejsnack den kvällen!


nästa dag (nyårsafton) gick vi upp alldeles för tidigt. troligen tyckte virre också det som lackade ur på mig när jag låg kvar i sängen. men upp kom jag till slut, och iväg var vi. hyrde skidor, köpte liftkort, GICK till backen... ja, typ en timme senare var vi redo att bege oss till liften. det började med barnliften.. liftvakten hade mycket roligt åt mig och jenny med det bjuder vi på. med tanke på att jenny aldrig hade stått på ett par skidor typ så fick julia agera skidlärare. jag kom på den briljanta (eller dumma?) idén om hur de skulle åka tillsammans. det såg rätt bra ut stundtals och vi fick oss alla ett gott skratt! vi åkte i många timmar och till slut hade de andra killarna (stooora 91orna med BIL) kommit upp, och hampus hängde med oss i backen.
till slut var det dags att börja fixa mat och annat. det blev jäkligt stressigt till slut och det slutade med att potatisen stod i ugnen, hampus stekte kött och vi tjejer fixade oss fina. till slut var allt färdigt och det blev en trerättersmiddag. en nyårsafton med mycket skratt, deeptalks, musik, dans, spruckna klänningar (!), hockey (wtf?), trötthet, pulka, champagne, fyrverkerier. för att citera jullan om denna kväll: "vissa klarade det bättre än andra". för så var det ju, så var det verkligen haha.




på nyårsdagen var det dött länge i stugan kan jag meddela. men snarast möjligast börjades det plocka undan och städas. sen blev det en kort visit i backen. jag svär att jag ville börja gråta redan innan vi hade åkt första åket. det blev bara två åk den dagen, för kylan övervann oss. en sväng i Lången och en sväng till toppen där man borde ha fått urinvägsinfektion bara genom att åka knappliften + att man såg nada nerför!! men kul var det ändå. sen blev det dyr lunch på trapper innan vi gick hem och slängde varandra i dikena. väl hemma hände inte mycket, vi tog det lugnt och det var riktigt skönt. på kvällen var det dags för bowling och det var ASKUL om ni frågar mig! jävligt bra investering med detta i lofsdalen, I'm very supportive! efter bowlingen blev det en kort visit på trapper innan jag, ordningsfreak som jag är, åkte hem och ville städa. men jag är glad att jag tog tag i det, samtidigt som det hade varit najs att följa med brudsen upp till lyxvillan.. ;) det blev en sen natt iallafall, men jag är glad att jag slapp vissa... oljud... den natten och fick sova som en stock! haha, sköjnt!



så var det dags att åka hem.. det blev en tidig morgon igen tyvärr och massa städning och diskning. sorry alla om jag hetsade som en tok! but you know me... det blev fint och bra till slut och bussresan hem blev lugn till en början och rolig och mysig sen. vi kom hem till slut efter massa förseningar och annat.



vill bara säga tack för några grymma dagar (jag vill bara säga tack för helgen hela tiden, varför?) med er grymma människor! det här är något jag sent kommer glömma. synd att det gick så fort, men jag är glad för det lilla vi hade ändå. nyåret 2009- grymt bäst!

nu säger jag skål och godnatt och stänger igen fabriken.
tack för mig!
/J






Kommentarer
Postat av: din julia

Här ska det kommenteras, som det ska kommenteras men vart ska jag börja? Tror jag börjar med veckans ord, SKÖJNT helt klart och veckans dricka, SKÖJNING, ännu mer klart!

Vet inte riktigt vad jag ska skriva men så fort jag började läsa om det du skrivit om våra dagar där uppe fylldes jag med glädje! ALLT hände där uppe, vi hann ändå med väldigt mycket på så kort tid och vi hade jävligt kul :D:D

Fler sånna här små resor? JATACK! Längtar redan till vår galna roadtrip runt landet :D:D

Puss på dig min världens bästa jessi, LOVE YOU VERY MUCH (and you know it) :D <3

2010-01-06 @ 01:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0