Kära Barry Gunnarsson


ett sista farväl


fin begravning för dig idag. så vacker.
det var så maffigt när dina arbetskamrater, poliserna, stod där framme vid din kista för att hedra dig.
jag har nog aldrig sett min bror bita så frenetiskt på naglarna och det var så jobbigt att se framför allt min pappa gråta. när de började spela "you were always on my mind" med Elvis, brast det. inte bara för mig.

det är som prästen sa:

"ni alla här inne har en egen Barry som ni vill ta farväl av idag"


vem var du för mig?

som jag sagt tidigare så såg jag dig som den coola polischefen som körde porsche, när jag var liten skit. men du var så mycket mer än så. du var som en stor nallebjörn. hade du verkligen något ont i dig? du var alltid så glad när du träffade mig och kallade mig alltid för "lilla gumman". Mycket har vi upplevt tillsammans. Många nyår och andra festligheter. Dock var det ett bra tag sen nu.. När jag först fick reda på din sjukdom blev jag helt chockad. Jag trodde inte något sånt kunde hända någon man stod nära. Jag ångrar mycket att jag inte gick fram till dig den där dagen på Apoteket när jag såg dig. men jag vågade inte. Just för att jag inte visste hur jag skulle bete mig, eftersom jag visste att du knappt kunde prata. Men kanske bara att ge dig en kram hade varit nog. Det är lätt att vara efterklok.

Som sagt så hade jag hoppats att du hade kommit och firat min 18-årsdag och även min student. Men livet har sin lilla gång, och allt blir inte som man tänkt sig. Jag hoppas bara att du visste hur omtyckt du var. Av Familj, Vänner, Arbetskamrater.

Vila i Frid
Barry Gunnarsson
1952-2009





Kommentarer
Postat av: Anna Lincoln

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

finns alltid om du behöver prata om det! <3

2010-01-12 @ 17:18:34
URL: http://alfmina.blogg.se/
Postat av: julia

Ja, det är mycket lätt att vara efterklok! det har vi nog alla bevis på. Begravningar är alltid jobbiga, det tar en tid att ta sig ur men you can do it, i know it!<3

2010-01-12 @ 21:53:53
Postat av: jag

jo klart jag kan, har bara svårt att smälta det en så länge (a) <3

2010-01-13 @ 07:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0