min helg


ännu en vecka har gått sjukt fort.
det blev en lång helg denna gång, vilket man aldrig tackar nej till. i torsdags vet ni ju vad jag och tjocka släkten gjorde. resten av helgen såg väl ut ungefär såhär:

fredag: blev en tur till Stinsen för att bla byta lite presenter, samtidigt som jag införskaffade lite nytt. Det blev en snabbvisit där innan jag fortsatte min väg till Vikingahallen för att kolla första matchen i årets Trim-SM. Det första jag möts av fick mig nästan att börja gråta, hade glömt hur jobbigt det var. dagen blev sen mycket bättre och jag umgicks med massa mysiga tjejer på världens bästa plats. dagen fortsatte sen ännu bättre när jag, anna och hampus får för oss att åka hem till mig och fika. vi lånade Solans bil och drog ut till mig. Där blev det en jävla massa pastasallad och tsatziki + tårta på det. vi satt ute i det fina vädret med filtar runt oss och bara snackade och hade roligt. när vi sen bestämde oss för att gå in och sätta oss i soffan så var det Patrik 1.5 på teven, och vi fastnade. en mycket bra dag blev det helt enkelt och riktigt roligt hade jag.

lördag: klockan ska ringa tjugo över sex, jag vaknar tio över... jaja, det blev att bege mig till vikingafältet, hallen, skolan - you name it. vi skulle jobba mellan 7-11. hur vi skötte oss kan man ha många synpunkter på, men jag tycker vi var väldigt kreativa. sen var jag tvungen att åka hem för jag höll på att dö. (årets varmaste dag och jag gick runt i mjukisar, tjocktröja och gympadojor... kom igen). hur lycklig blir man inte när man kan gå ut och sätta sig i bikini när man kommer hem? eller att man kan åka iväg i shorts, linne och gladiatorskor! jag hoppas verkligen sommaren är påväg nu. resten av dagen kollade jag på Trim-SM, då det var slutspel. det blev dubbla SM-guld för Skånela- SHOHO! och jag måste bara säga att det var så jävla roligt att se alla legender spela. vissa är ju fortfarande hur grymma som helst, och de har det verkligen i sig. det var grymt klockrent! efter det åkte annsen med mig hem och vi fixade oss och shoade. det blev en lördagkväll ute i den stora staden. med betoning på ute. det var iallafall roligt att hitta en och en annan kändis haha. mer om den kvällen kommenterar jag inte, för vi kommer skratta åt detta i femtio år framöver ändå.

idag: började dagen med att plugga. och gick inte ifrån tills jag var klar. det var inte igår jag gjorde det direkt.. så nu är iaf svenskagrejen inskickad. dock har jag miljontals saker kvar, men känner mig ändå ganska duktig. efter det behövde jag rensa huvudet så jag tog en rätt lång löprunda. det var skönt och välbehövligt. det var väldigt längesen det gick så bra att springa så det var riktigt kul och skönt. efter det var jag dock helt slut, så jag och annsen åkte och solade. jag typ somnade i solariet, men det var det värt. när jag kom hem började jag titta på Så som i Himmelen som jag ska analysera på Svenskan. jag hade tårarna i halsen 95% av filmen skulle jag tro. så vacker film, underbar film, hemsk film. allt på samma gång. kvällens höjdpunkt var Peters grymt goda middag som bara var to die for.

nu sitter jag och är lite smånervös. imorrn drar jag och jullan till eskilstuna för att köra lite bil. kommer hem på fredag suckers! önska oss lycka till wio wio.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0