känslig dag


det är måndagkväll och jag sitter hemma. det är inte varje dag det händer, inte varje måndag i varje fall. vi fick en träningsledig kväll med tanke på allt stånk och stön vi gjorde i helgen. trots den lediga kvällen tänkte jag faktiskt åka ner till hallen för att kolla på herrmatchen ändå. de spelar träningsmatch mot Tumba kvällen till ära. inte mitt favoritlag eller min favoritplats som förmodligen alla vet. därför fick jag dåliga vibbar av matchen och valde för en stund sen att inte åka ner och titta. det är för mig ganska ovanligt måste jag säga, men tror i längden att jag mår bättre utav det. vi pratar i laget om att ge allt och fokusera på träningar. att några giltiga anledningar till att "inte vara fokuserad" inte finns eftersom man ska komma till Vikingahallen för att glömma allt och bara fokusera på handbollen. men vad gör man då om det är i just Vikingahallen man börjar tänka på saker och ting och har svårt att koncentrera sig. det är det som är frågan.

 

så istället för en kväll i hallen blev det en kväll hemma med sockor, en mysig filt och en fin katt i knät. det låter ganska bra det med. kanske borde jag plugga lite också, men det har jag verkligen inte lust med. tänk er istället en kopp te och en god macka. eller kanske ännu bättre, varm oboy?! snart kommer den kalla hösten och vintern, och jävlar vad jag längtar tills den öppna spisen börjar spraka sådär underbart härligt av den varma elden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0