spara pengar...


jag har inte berättat om en plan som jag nuförtiden har med mina två fina vänner. det är nämligen så att vi vår så ska vi ta vårt pick och pack och resa runt lite. resan kommer se ut ungefär så att vi börjar med att åka till LA i några dagar, där vi glassar runt lite och tar oss sen vidare till Nya Zeeland, Australien och till sista avslutar vi på Bali. låter inte det hur bra som helst? jajjamen, jag ser fram emot det enormt mycket. däremot är det lite krångligt när vi kan åka osv, och självklart beror det på mig... hur som helst så har jag iallafall tagit mig i kragen nu och börjat spara pengar. än så länge har jag resan nästan betald, vilket känns grymt skönt. nu är det bara att spara till resten. Sanna lärde mig att jag ska lägga upp en budget så jag får bara använda 50 kr/dag. hittils har det gått bra, och igårkväll borde jag tillochmed fått någon guldstjärna eller något... det var nämligen så att några av mina homiez som jag vissa av dem inte har träffat på länge, frågade om jag ville med på bio. sjukt motvilligt sa jag nej. en klapp på axeln för mig? istället blev det en kväll i soffan tittandes på "gäster med gester" med mamma och pappa. det var inte helt fel det heller. däremot var jag tvungen att åka ner till Coop och köpa choklad som jag sen satt och tröståt. det satt fint kan jag meddela.

annars är det söndag ännu en gång, och jag är glad att solen skiner. huden visar ganska tydligt att sommaren är för kort, och jag lyckas alltid jobba de dagar det faktiskt skulle finnas en chans att bli lite brun igen. men jobb är också bra som sagt, och kul är det också. i veckan blir det jobb mån-fre och sen är det träningsläger hela helgen. fullt upp med andra ord.



imorgon är det för övrigt dags för de flesta att börja skolan. men inte för mig. än så länge har jag inte fått den där "konstiga magkänslan" , men visst känns det helskumt ändå. efter att ha gått ... vad är det? 12 år i skolan? så är man helt plötligt ute i arbetslivet. men lugn bara, innan ni vet ordet av det så är jag tillbaka i skolbänken igen.

Kommentarer
Postat av: Anna Lincoln

ååååh fin bild! och äntligen uppdatering i din fina blogg! PUSS

2011-08-21 @ 18:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0