Dag 09 – Min tro


jag tror inte på Gud. hur mycket religionslära, och hur mycket det får mig att tänka och fundera så tror jag fortfarande inte på Gud. därför handlar min tro inte direkt om högre makter. det får andra människor sköta.

istället har jag faktiskt bestämt mig för att tro. tro att saker och ting kan ändra sig. ibland tror jag lite för mycket. vilket jag har gjort under en längre tid. att tro att allt kommer bli som det brukar är som att stå och i ett monsunregn och vänta på att det ska sluta regna. det är inget jag borde gå och tro på. trots detta har jag gjort det. tiderna förändras. hela tiden. och vi förändras i och med den. så jag har bestämt mig för att istället tro på att att allt kommer ordna sig till slut. för det gör jag numera. och det ska jag fortsätta att göra.

när jag går inte att skriva om något lite mer allvarligt så gör jag verkligen det. det kanske inte alla gånger låter speciellt bra, men sån är jag. jag skriver från de innersta delarna inom mig. jag skriver om saker som betyder något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0