Dag 05 – Vad är kärlek?


oj, vilket kilchigt till tema det var idag då. vad är kärlek? ja, jag får väl försöka svara på det jag.

det första man tänker på är kanske kärleken mellan två personer. och det kan vara jävligt fint och underbart. att dela livet med någon annan som man verkligen trivs ihop med. det är för mig något som är svårt att slå här i världen. jag själv har varit med om kärlek en gång, och det kan ha varit bland det bästa jag varit med om. den tryggheten och närheten är svår att sätta ord på. det är fantastiskt helt enkelt. men även kärleken har en baksida. när det går åt fel håll, och man blir istället olycklig. är det då det kallas olycklig kärlek? det skulle jag vilja säga. att bryta upp ett förhållande, bli sårad eller lämnad av någon man fortfarande tycker mycket om - det är något jag inte skulle önska någon alls här i världen! så hur lycklig och kär man än må vara den ena dagen, så kan kärleken ha en hård vändning ..

som sagt är det säkert den här sortens kärlek som man ofta tänker på i första hand. men för mig just nu är mina vänner min största kärlek. att komma till träningen och skolan och veta att hur man än mår så får de alltid (oftast) upp leendet på mina läppar. vi retas, skrattar, tjafsar, kramas, pratar och gör allt sånt där som man behöver. det kan ibland vara obeskrivligt att ha i sitt liv. och även vännerna påverkar en stor del av ens eget liv. bråkar man med någon kan man vara deppig hur länge som helst, är någon av dem ledsna så kan det påverka ens eget humör och har man något roligt att berätta är det oftast till dem man vill gå till. det är grymt. grymt att veta att man har några personer som man aldrig vill lämna. och trots att jag vet innerst inne att det finns några människor i mitt liv som aldrig kommer lämna mig heller, så blir jag ändå lite orolig nu när skolslutet börjar närma sig. vad händer efter studenten? jag vet inte. och just nu tänker jag inte besvara den frågan heller, utan tänker njuta av tiden med min stora kärlek istället.




a little thing called love
- ta vara på dina vänner, de ska hålla livet ut

Kommentarer
Postat av: Anna Lincoln

LOVE YOU!

2011-01-26 @ 21:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0