ETT LÅNGT INLÄGG- SÅ BLIR DET NÄR JAG ÄR SÄLLSKAPSSJUK

flytta aldrig till landet. det finns flugor här. eller flytta aldrig till landet och bo bredvid ett gäng kossor. det finns flugor här. vilka ettriga jävlar!!! fast det är väl lika bra att dom är här. så att jag får lite sällskap iallafall. är very alone in my big house for a few days framöver. både skönt och oskönt. jag har i allafall inte varit ensam idag. har haft en mycket trevlig systerkväll med... ja, min syster helt enkelt. vi lagade förjävla god mat med köttbitar gjort för Hulken himself. sen blev det en film, "The Blind Side". riktigt bra måste jag säga. lite sådär småsöt, småhemsk, smårolig och himla trevlig på samma gång. vi var nöjda av filmvalet helt enkelt. eller kanske var vi nöjda av vår efterrätt. jag har nämligen proppat i mig jordgubbar med vaniljsås... nej förlåt mig, jag ska rätta mig själv - jag har nämligen proppat i mig jordgubbar med vaniljssås med tandpetare som mina kära vänner tryckt i förpackningen. en riktigt skön touch på den, det blev riktig sting i den såsen!

annars känns det som att jag har fullt upp i stort sätt hela tiden, fast jag egentligen förmodligen kanske inte alls har det. men men.. jag har varit i destination unknown, och tanken på att jag förmodligen inte kommer åka dit mer gör mig lite ledsen. men för att leka positiv så säger jag att det går fler tåg. och båtar. och berg-och-dalbanor också för den delen. förutom det har jag jobbat och jobbat. vissa dagar är det fisigt, eftersom det är så lite att göra. då är det tur att man har trevliga arbetskamrater. andra dagar är det fisigt för att det är alldeles för mycket att göra. ingen balans där inte! på mina lediga dagar har jag försökt umgåtts med vänner så mycket som möjligt. jag har träffat gamla vänner, haft mysiga middagar och fikastunder. gjort KC på mitt eget lilla vis alldeles lagom berusad, och gjort KC helt och spikigt nykter! jag har firat en 20-åring, klagat över grönt vatten i poolen och gjort av med en hel del pengar. jag har ätit massa skit, och sen försökt springa bort det. igår hade jag några riktigt trevliga prickar hemma på middag. dagen efter såg det dock ut som att vi pimplat 5 flaskor vin, och lite öl på det. men så farligt var det inte kan jag meddela. det blev kvällsdopp, mysiga samtal och en hel del skratt. precis som det ska vara. även om jag under den kvällen borde ha hållit mig borta från telefonen, och fick massvis med ångeskänslor så gjorde jag även något som fick mig att må bra. och jag tror att det känns bra, även framöver. hoppas jag.

idag innan jobbet fick jag även finbesök av madde, hennes mamma och lilla tilde. johan kom också förbi också då och då och kallade madde för badkruka. det ska man vara försiktig med när man själv sitter ovanför vattenytan hihi. tilde hade iaf en supercool skyddsdräkt för solen. nästa Superwoman kan jag meddela!

om ni vill höra något roligt så kan jag meddela att jag har fått antagningsbesked från univeritetet. jag sökte logopedprogrammet i Stockholm, Lund, och Göteborg - bara för att se om jag hade betyg nog att komma in. Det visade sig att jag kom in i Lund, femte reserv i Göteborg och åttonde i Stockholm.. och helt plötsligt ändrades min syn på allting. speciellt när min kära vän julia blev jätteglad för min skull och berättade att hon kunde fixa boende till mig i Lund. Jisses så knasigt det blev på fem röda sekunder, men samtidigt en sjukt skön känsla. Däremot så kommer jag nog trots allt att vänta ett år eller två.. Har inte riktigt räknat med att flytta hela landet om en månad, och min ekonomi räcker nog inte heller till. Men tanken är kul, eller hur?

Nu har ni fått alldeles för mycket att läsa, men erkänn att det är därför det är så charmigt att läsa min blogg ibland.. hehe. Nu ska jag återgå till mitt tysta hushålle. MASSA PUSSAR!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0