Live från ölandet

Glad midsommar på er önskar vi härifrån Öland. Hoppas ni alla hade en bra midsommarafton! Vi kom hit i onsdags och har redan haft förjävla bra dagar. I torsdags natt firade vi bland annat en 20-åring med JJ-speciall-cake. Vi sovande tjejer fick även vara med om killar som sprang för livet tack vare ett misslyckat försök i att välta kossor. Det resulterade i polisjakt istället. Den historien blir nog aldrig gammal. Igår var det som sagt midsommar. Dagen började alldeles för tidigt för mig och Jullan, när vi åkte och handlade. Efter x antal kilo potatis och ett misslyckat försök av mig att styla för några grabbs var det till slut dags för lite midsommarfix. Det blev lunch, 3-kamp och tipspromenad instruerad för killarna. Alla var nöjda och dagen blev helt sjukt rolig måste jag säga. Tack till alla mina fina vänner som var här och gjorde det så bra! Morgonen efter började med en mindre chock, så det var kanske inte bästa start på dagen. Men det fanns inte mycket att göra, men hade önskat att jag brytt mig mindre och inte tänkt på det som jag gjorde. Hur som helst så blev det ännu en bra dag och kvällen ännu bättre. "att slå dank på en bänk och fnysa åt livets alla bekymmer" kan ha blivit en av mina nya favoritgrejer. Man behöver bara rätt person med sig. Sjukt välbehövligt är det i ibland iaf. Efter det blev det en spontan promenix med bästa Jullan. Vart vi var på väg vet inte ens vi, men vi lyckades fixa oss en egen låt och utforska området (läs: inte alls lång bit från vårt hus). Kan ha varit roligaste promenaden på länge. Idag blev det en lugn kväll med middag i Borgholm. Kan berätta mer om vad som hänt när vi kommer hem, vill bara meddela att vi har det himla bra- och idag är vi även alla brända med tanke på att vädret gav oss äntligen en dag på stranden. Som sagt, Öland in My Heart och även världens bästa människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0