Dag 13 – Den här veckan


what is up? long time no see. dagen till ära tänkte jag berätta lite om min vecka, som för övrigt har varit med sportlov.

måndag: eller ska jag börja från lördag? nej usch det orkar jag inte.. men måndag då! jag tror faktiskt jag berättade om den i måndags men ni kan få lite uppdatering ändå. det blev en pluggdag. eller ett försök till det iaf, och mitt i allt tog jag mig en solning. mycket bra val av mig, dock måste jag ändra taktik när jag solar för jisses vilken ful bränna det blir hihi. anyway .. vafan gjorde jag sen? tog mig en tupplur framför OC tror jag och senare var det dags för träning. efter en vinst som vi fick till på söndag så kändes det jättekul att träna. tyvärr så var känslan inte likadan efteråt. men såna dagar har vi alla tänkte jag.

tisdag: gick ut på en promenad i ett alldeles för kallt väderlag. sen blev det en dag i ensamhet igen. jag spelade lite kort med mormor och gjorde nästan klart religionsuppgiften. när klockan slog tre la jag mig i soffan och checkade lite OC, som vanligt! mycket skönt. på träningen var det dags för lite långlöpning. jag och frida sprang tillsammans tills vi skiljdes åt och tog olika vägar. det var rätt tungt, men ändå skönt att få komma ut lite. jag springer alldeles för sällan, vilket förmodligen kommer ändras så fort försäsongen kommer igång... hur som helst så var det party i duschen, som vanligt med bästa frasse och bella. kommer sakna det nästa säsong, om det inte blir som vi vill.

onsdag: idag var jag världens bästa barnbarn. hjälpte mormor att åka och handla, till apoteket och till sist skjutsade jag henne till affären. efter det blev det lite plugg igen, innan jag tog en tupplur på ett par timmar. anledningen var att jag skulle jobba natt. usch va nervös jag var. ville bara gråta, men som tur vad gjorde jag inte det. klockan 9 kom Chris och hämtade mig (jag var för övrigt jättetrött, eftersom det är då man börjar varva ner lixom). men rätt som det var så började jag jobba. till en början var jag bara med Chris. men efter några timmar fick jag köra själv. det var ganska jobbigt, för det kändes som att jag inte kunde någonting, och gjorde fel hela tiden. så jag kände mig inte jättenöjd efter. klockan 7 kom jag hem, och la mig med filten över huvudet och försökte få lite sömn.

torsdag: jag sov lite från och till men gick till slut upp vid halv ett. en dunderfrukost blev det då, och en massa chillande framför teven. efter det åkte jag till frida som för övrigt hade tagit körkort. GRATTIS TJEJEEEN!! och dit kom även denise, som var hårfärgare dagen till ära. dock hann hon bara med mig, men vi hade trevligt ändå. efter en grym spagettimiddag á la Palle åkte vi till träningen. den träningen vill jag helst glömma, och jag kände mig tillochmed tvungen att smsa min tränare och be om ursäkt efter. inte för att jag vet varför, eftersom han var på jättedåligt humör redan från början. men jag gjorde iaf en äckligt dålig träning, plus att mitt humör sjönk som en sten. inte bra helt enkelt! efter det skyndade jag mig hem och slängde i mig lite mat innan det var dags för jobb igen. den här natten var allt mycket roligare. jag fick köra både den minsta och en av de största bilarna. tänk er mig i en minibuss, och jag ska backa in den på en parkering. det kan ju inte bli annat än katastrof eller hur? men icke, det gick faktiskt strålande och jag fick tillochmed beröm. tacktack hihi. tiden gick fort och vips så låg jag i min säng igen.

fredag: the big day haha. jag kunde ha sovit hur länge som helst, men jag hade ju en del att stå i. dock tänker jag inte berätta det här. men det var en bra dag. helt klart!

gud va tråkigt att läsa, jag ber om ursäkt! men idag är det lördag och lovet har gått pissfort. något jag saknat med det här lovet är att jag borde ha umgåtts mer med vänner, men samtidigt har det varit jävligt skönt att få vila upp sig lite. känner mig inte direkt utvilad, redo för skolan men det är inte mycket att göra åt. något jag är stolt över det här lovet är att jag har gjort saker jag inte brukar göra. och det känns bra. kvällen ska jag spendera med malin och finke, tyvärr inte på en bio framför trassel, men det blir förmodligen en mysig tjejkväll ändå. hur bra som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0