dag 15- mina drömmar

jisses. jag är verkligen inte bra på den här grejen. anna har ju tillochmed gått om mig med sina dagar. men jag kämpar på aight!

Studenten
jag hoppas och tror att jag kommer få en helt grymt studentdag med mina nära och kära. tiden fram tills dess ska jag faktiskt försöka njuta av att jag går i skolan (bortsett från allt plugg som jag helst vill kasta bort). men jag vill njuta av hela grejen. att gå i skolan, och träffa alla vänner varje dag. allt är så säkert. istället ska man kastas ut i arbetslivet när man egentligen inte direkt har ett jobb. det känns ju sådär. men hur som helst ska jag vara glad åt det jag har nu, och att mina vänner är helt oslagbara. vår studentdag kommer vara ett minne för livet!

Efter skolan
så vad ska jag göra efter skolan då? just nu har jag ingen aning. jag skulle verkligen behöva ett jobb, ett jobb där jag träffar människor. just nu tror jag att jag har ett nattjobb hos Trio. men helst av allt skulle jag vilja ha ett jobb där jag träffar andra människor, för att utvecklas som person. det skulle jag behöva. för sånt är jag verkligen nervös och rädd över, så om jag fick ett jobb där jag får öva på det så skulle jag nog bli bättre och säkrare.

en dröm jag har, som förmodligen många andra också har, är att resa. resa efter skolan och se världen. det skulle vara grymt häftigt. främst skulle jag vilja åka till australien och nya zeeland. men även andra länder står högt upp på listan. en stor dröm jag alltid haft är att åka till afrika och fota. det skulle vara hur coolt som helst, men tror det får ligga kvar i min drömlåda. anyway.. om något år ska jag nog börja plugga igen. just nu ser det ut som att det blir till logoped. kanske blir det en flytt till göteborg då. only time will tell. för vem vet vad som händer på något år eller två?

Handbollen
det är en saga för sig, som får gå som den går. jag vet inte vad mina mål och drömmar är inom handbollen just nu. visst är en dröm att spela med sveriges färger på tröjan, det har alltid varit och kommer säkert alltid vara det. men det är en avlägsen dröm. en sån där dröm man kan ta fram och njuta av ibland, men som man vet aldrig kommer uppfyllas. men jag fortsätter med handbollen minst ett år till, sen får vi som sagt se hur livet turns out to be. om jag pluggar, var jag pluggar osv. är stora faktorer.

Other stuff
en högsta önskan jag har är även att jag fortfarande kommer ha kvar mina fina vänner. och vi kommer att träffas och ha roligt, trots att vi slutar skolan. det måste vi! massa planer inför våren och sommaren, och bara för att hösten kommer sen så får vi inte sluta med det. och btw så har jag dessutom en Mr. McDreamy, och tro mig ... en vacker dag SKA han bli min!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0