handbollshelg

något hände idag som fick mig att känna mig riktigt glad och uppskattad. idag hade jag glädjen att få spela med en extremt bra handbollsspelare som jag ser upp till riktigt mycket faktiskt. hon tränar inte alls på så hög nivå som hon gjorde för x antal år sen, men ändå kommer hon in och spelar match då och då, och levererar alltid. hur som helst så gav astrid nilsson mig orden:

"vet du vad jessica? jag tänkte på dig häromdagen. jag satt och kollade på damhandboll på TV, och det var en sekvens där jag sa för mig själv "fan, tänk om jessica skulle kunna våga så mycket". du är så sjukt jävla duktig, du måste verkligen bara komma över den där spärren och våga ta för dig"

jag kände mig först och främst hedrad att hon ens tänkte på lilla mig när hon satt och tittade på handboll. men sen är det oerhört skönt för mig att få såna här ord, känna mig uppskattad och ta till mig av sånt här just av en så rutinerad person som asse. hur som helst så tror jag nog att det kan ha lyft mitt huvud en aning, och idag var det riktigt kul att spela handboll. visserligen gjorde jag bara två mål, men jag kände att jag gjorde nytta på planen idag och det är en helt underbar känsla som jag skulle behöva känna oftare för att hitta den där enorma glädjen igen. dessutom efter matchen fick jag en kram och ett "va duktig du var" av en mycket fin och nära vän, som mötte mig över sargen vid planen. det gjorde min dag lite ännu mer.

imorgon är det match ännu en gång. bara att återhämta sig på bästa sätt och sen köra igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0