ett sista farväl

idag fick vi ta ett sista farväl. odensala kyrka var i stort sätt fullsatt för din skull. inte är jag förvånad, du var så otroligt omtyckt av så många. det hoppas jag du insåg. du fick en jättefin begravning, det var du värd.
jag grät så fort jag satte mig i bänken, och läste programmet för ceremonin. tur var väl att jag hade fina personer bredvid mig. när det började spelas dragspel i din ära var det som ett hugg i hjärtat. det var så många gånger jag gick in till dig och mormor, och jag hörde ditt dragspelande ända utifrån. tänk att aldrig mer få höra det, eller att höra ditt fina skratt eller hålla dina stora händer. du har alltid varit en stor del av mitt liv.
vår älskade arne, tack för allt.
tack för allt du gjort, för alla påhitt, för ditt engagemang.
tack för att du delade med dig av ditt stora hjärta,
tack för att du alltid funnits där för mig, och alla andra.
du hade så mycket liv i dig, jag hoppas du får det bra där du är nu.
men glöm oss inte, glöm inte dina nära och kära,
för vi kommer aldrig glömma dig.
______________
19 år... 19 år fanns du där för mig.
du var en person jag träffade i stort sätt varje dag.
vi har gjort mycket tillsammans. firat jul, födelesedagar, spelat kort, åkt på utflykter och mycket mer som jag säkert inte minns. men mycket glömmer jag aldrig. hur jag varje dag åkte hem från skolan, kom hem runt kvart över ett gick förbi er - då ni alltid satt och åt lunch eller tog er fika. eller hur du väldigt ofta svängde runt med mig och försökte dansa med mig i köket. bra gick det inte alltid, med tanke på hur kass jag faktiskt är på att dansa. men du tyckte bara det var roligt.
jag skulle kunna prata i evigheter. för döva öron, för stängda dörrar. men jag lämnar det här.
jag kan inte säga det nog så många gånger... men tack för allt!
jag kommer sakna dig, så otroligt.
VILA I FRID,
världens bästa arne

Kommentarer
Postat av: MAdde

<3

2011-09-22 @ 22:51:20
Postat av: julia

Gulle tjejen! I'm here for you! <3

2011-09-23 @ 11:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0