en fredag

... asså hörrni. det är fanimej dags snart för mig att byta header! den är alldeles för somrig, gammal och allmänt döööötrist. håller ni inte med? men det kommer vid nåt tillfälle, känner att jag inte har så bra bilder att ta och orken har jag för övrigt inte heller. men tro mig, en vacker dag kommer jag överraska er med SHUPP - en ny header!!

idag är det alltså fredag igen. äntligen helg skulle man ju kunna säga. idag har jag haft en liten "ta-hand-om-mig-själv-dag". förutom att jag har gosat lite med mina älsklingar som vanligt, så slutade jag hyffsat tidigt och tog mig faktiskt till solariet. jag har en dröm och vision att min hy ska bli bättre om jag solar lite. *håller tummarna* för nu vill jag inte se ut såhär längre. hoppas det blir bättre när vi är ute och reser. *håller tummarna ännu mer*. hur som helst på den 16,5 minuten som jag låg och njöt i solariet kom jag på mig själv flera gånger att rycka till rejält, och även dra mig en och annan - väldigt tyst - snarkning. det var skönt helt enkelt, men gick alldeles för fort. men trots denna powernap så tog jag mig till gymmet för att träna lite. det blev lite motion iallafall, och det mår jag alltid bra av. när jag var klar unnade jag mig till och med att packa in mitt hår i diverse mysiga grejer för att sitta en stund i bastun. (ja se Madde, ibland sköter jag faktiskt om mitt hår - men jag lovar att bli ännu bättre hihi).



resten av eftermiddagen kände jag mig sådär töntigt lycklig. ni vet, bara för att vädret är så underbart så spelar det ingen roll hur mycket problem det finns i världen. man är glad ändå. man är nöjd över att ha hunnit med mycket efter jobbet. man njuter av solen som skiner i ögonen (inser att det kanske är dags att köpa solbrillor). när man närmar sig hemma ser man kusinen som kastar sig fram i den otrampade snön med kusinbarnet i en pulka, och när man själv sitter i bilen och ler så stort att man nästan kör av vägen. såna eftermiddagar gillar jag. sen att kvällen inte alls blev som man tänkt sig, det kan man glömma bort för en stund.
trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0