hyfsat viktigt

jag vill prata lite om ett av mina mål jag satt för mig själv. faktiskt ett av de allra viktigaste om ni frågar mig. det handlar om att våga vara stolt över mig själv. men detta gäller faktiskt inte bara mig. ni alla där ute borde ha det som mål. tänk hur mycket bättre man kan må, om man kan känna att man faktiskt vågar vara stolt över sig själv. eller hur? rätta mig om jag har fel.
jag har alltid haft svårt att säga "fan va bra du var", eller "gud va bra att du gjorde det där". det har jag fortfarande, men varför ska det vara svårt? egentligen. varför ska det vara svårt för någon av oss? för när man tänker efter så måste man ju faktiskt kunna acceptera sig själv, kunna vara stolt för sig själv och tycka om sig själv innan man över huvudtaget kan börja fundera på att någon annan ska göra det?

de senaste veckorna har jag känt att jag har förbättrat mig. känslan att kunna åka hem efter en arbetsintervju jag gjort, känns sig otroligt nöjd och faktiskt kunna berätta det för mamma och pappa var riktigt skön. eller varför inte ha försökt självmant starta en konversation med en engelsktalande pappa på jobbet, eller försökt lära känna jullans tyska vän Merle. allt detta då jag varit tvungen att starta en konversation på engelska. det känns bra när man känner sig stolt över sig själv. man kan klappa sig själv på axeln och säga "det där gjorde du bra!". det är fortfarande väldigt svårt, men det är ett mål som ska uppfyllas så klart man får ta det i omgångar! men det jag försöker säga är i stort sätt att alla är fina människor på sitt eget sätt, och jag hoppas verkligen att vissa tar del av det jag skrivit och inser att detta är viktigt. viktigt för sig själv, viktigt för människor i sin omgivning och framför allt viktigt för att må bra med sig själv! detta var lätt för mig att skriva, nu gäller det även för mig att ta till mig av orden och verkligen börja leva efter dom!
tack för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0