det här med årstider

jag blir lika fascinerad varje år när det börjar bli lite vårigt. fascinerad över hur jag en gång i tiden alltid tvivlat på vilken som är min favoritårstid. vinter eller sommar? vinter i all ära. det är mysigt med snö utanför fönstret, och de underbara soliga vinterdagarna är svåra och slå. men neeeej, hur kan man jämföra egentligen? våren och sommaren, när man slipper ha tonvis med kläder på sig. då solen går upp tidigt och går ner sent. alla dessa sommarkvällar då man kan sitta ute och grilla. då man får umgås med sina vänner och familj läääänge läänge. då man får sola, bada och bli brun. hur kan man tvivla egentligen?

nej, jag säger då det. julen är det bästa med vintern, helt klart. men sommaren är fanimej oslagbar! ge mig sommar nu helt enkelt. dessutom är tiden innan sommaren helt fantastisk den med, inte sant? när våren börjar komma. fåglarna kvittrar och solen skiner. märker ni att man blir omedvetet lite piggare och gladare av att se solen?
ge mig lite värme nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0