snart är det slut



härliga dagar har det varit. en julafton och en juldag som inte går att klaga på särskilt mycket faktiskt.

julaftonen började hemma hos farmor och farfar vid tio när jag och pappa åkte dit med mat och lite annat till dem. tyvärr kan jag inte säga att det var ett rent nöje att vara där. självklart var det kul att träffa dem men samtidigt var det väldigt jobbigt.

"Ja, här är det inte mycket jul inte. Jag kan ju inte göra någonting så har inte kunnat pynta.
Det är nästan så att man blir gråtfärdig.."

Ja, när farmor sitter i sin rullstol med huvudet vilandes i handflatan och säger saker som detta så kanske ni förstår att det kan vara ganska jobbigt att träffa dem. men jag älskar dem ändå, lika mycket som jag alltid gjort!

Vid halvett kom iaf mamma-sidan utav släkten på lite jullunch hemma hos oss. Det var riktigt trevligt. Jag fick träffa min kära kusin som varit i thailand i några månader, vilket syntes bland skaran av bleka människor. Det var allmänt julmys helt enkelt och massor av god mat! Innan klockan tre började alla gå hemåt (ja, gå är det rätt ordet eftersom vi alla bor grannar). då var det SJÄLVKLART Kalle som väntade i teven. först måste jag bara ge lite kritik till hon lisbeth som satt i rutan. förlåt, men jag kunde verkligen inte ta till mig det du sa. du var långsam och tråkig, förlåt. nej, tack vet du Arne Weise, han var verkligen en klass för sig!

Kalle Anka var iaf lika bra som vanligt! Det är lika roligt varje år när jag och mina syskon sitter i soffan och tror att vi vet vilka repliker som ska komma. Något som också är ganska fascinerande är just vad mycket man inte tänker på när man är liten och vad grymt mycket man märker nu när man är äldre.

 

"Det där fattade jag aldrig när jag var liten. Han vänder på bladet till den 25:e, det fattade jag aldrig!"
"Oj snabbtorkande färg, det där stör jag mig på"
(i tomteverkstan när de gör typ gunghästar och de duttar på färg och sen kommer en maskin och tar tag i hästen på en gång, precis där färgen är.)
"Det är roligt att hans vingar inte rör sig men han kan fortfarande sväva i luften"
"Som om rosetten kan fastna sådär"

Ni ska höra oss, precis sådär sitter vi och kommenterar typ allt. Men iår fick vi faktiskt ta oss i kragen och säga till oss själva att "det är tecknat, vi kan ju inte sitta här och förstöra Kalle".
Var det förresten någon mer än jag som reagerade på att Toy Story 2 var det som en "ny film". Den filmen såg iaf jag för typ... 6 år sen kanske? Det hade jag och min bror mycket roligt åt iaf :)


jag kan inte säga annat än att ni två är bland de bästa människorna i världen.
utan er vet jag inte vad jag skulle ta mig till. jag älskar er! <3

Och idag då? Jag har umgåtts med grabbarna och frida. Först blev det högklassig solning (det är läskigt vad beroende man blivit. sorligt nog är det nog killarna som är värst.), sen begav vi oss till Vikinga för att biffa! sist men inte minst shoppade vi gärnet på Maxi. Imorgon finns det nog också mycket att se fram emot.

Dessutom är det bara två dagar kvar tills fridas fest.
tre dagar kvar tills fridas födelsedag
fem dagar kvar tills vi sitter på en buss till loftis.
sex dagar kvar tills vi får fira in det nya året.

det är galet vad tiden går fort.
och fan, jag bestämde mig för att sova för typ.. 40 minuter sen?
men det ska jag iaf göra nu.
jag är galet trött, godnatt!


Kommentarer
Postat av: julia

snart är de onsdag, inte långt kvar nuuuu

snart åker vi för fan :D:DD

2009-12-26 @ 19:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0