astrid jansson


mormor jag älskar dig så fruktansvärt. jag älskar dig av hela mitt hjärta.
du har alltid funnits där för mig. skjutsat mig när jag behövt, spelat kort med mig när jag velat, och gjort mig glad när jag behövt det som mest. du har varit en bästa vän i vått och torrt. jag har alltid kunnat prata med dig, vilket har varit en lättnad. sånt jag inte kunnat prata med mamma och pappa har blivit piece of cake att prata med dig om. självklart har du ofta varit den där jobbiga mormodern också, som ibland varit snäppet värre än min egen mamma. men jag vet att du alltid vill mitt bästa. och jag vill alltid ditt.

du har alltid varit en av de starkaste personerna i mitt liv. jag har aldrig sett dig gråta, jag har aldrig ens sett dig vika ner dig. kanske har du lärt dig med åren. ja mormor, jag är imponerad över dig och ditt liv. du var alltid bondpigan som inte fick läsa vidare till det du ville, utan var tvungen att jobba på gården år ut och år in. du fick dessutom mitt i allt två barn och förlorade sen din största kärlek. jag förstår inte hur du orkade.

idag. just idag. när jag hörde på din röst hur tårarna var påväg. det var tungt. att höra snyftningarna, att känna tårarna på min axel. jag ville bara stå där och krama om dig tills allt ordnat sig. men tyvärr är jag ingen trollkarl, och jag vet att det inte kommer ordna sig och inget kommer bli som det en gång var. förmodligen är det exakt det du vet också. men det kändes bra att göra nåt för dig, att krama om min egen söta lilla mormor så att hon kände att hon aldrig är ensam. "det är tur att ni finns, speciellt du jessica. tack för att du finns".

jag vill bara säga detta till dig. hur mycket du betyder för mig, hur mycket jag älskar dig. kan inte förklara min kärlek för alla människor. kanske är jag inte uppfostrad så. men det kanske är tur det, annars hade jag sprungit runt och spritt älskvärda ord här och var. jag menar, det hade ju blivit lite småjobbigt hihi.


det här tillägnar jag iaf till dig,
min underbara älskade mormor!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0