mina drömmar

det är onsdag. och jag har precis fått höra att det är min bloggdag, ja när jag tänker efter så kanske det faktiskt är det? idag har jag jobbat och tränat. blev faktiskt lite småglad över att det föll lite snö idag, för julkänslan kommer lättare till mig då, så det gör jag tummen upp för.
menmen det här inlägget var tänkt som ett litet tema idag. eller jag visste helt enkelt vad jag ville skriva om. mina drömmar. vad är det jag vill göra egentligen?
jag kan säga att det inte finns något riktigt svar på den frågan. för jag vill så mycket med mitt liv. på så sätt var allt så mycket lättare när man gick i skolan, för då visste man vad som skulle ske om dagarna. man hade sina rutiner, och man visste vad man skulle göra under ett visst antal år framåt. men nu är den tiden förbi, och det är dags att stå på egna ben. eller det har varit så ett tag nu, närmare bestämt i typ ett halvår (tiden går läskigt fort). men det är klart att tankarna om framtiden snurrar runt i mitt huvud dagligen.

för det första vill jag bara säga att jag beundrar alla er. alla ni som lämnar era liv här hemma och drar för en tid, till ett annat land. ett annat liv. som har det där modet, att släppa allt. släppa tryggheten här hemma, vågar ta steget och göra nåt annorlunda. något speciellt, för eran egen skull. jullan, min bullan. som lämnade allt vad trygghet heter i form av gymnasiet, vänner, föräldrar, handbollen... och åker till USA för att se något annat. göra något annat, leva någon annanstans. jag ser hur det har fått dig attt växa som person. hur det var något av det bästa du har gjort, och som du förmodligen aldrig ångrar. amanda, som för tillfället är i USA och jobbar som au pair. jag ser att det redan påverkat dig som person, du har redan förklarat att det har förändrat dig till det bättre. sebastian, tobbe. ni som lämnar sverige, för att ta chansen att lyckas i eran sport. i ett annat land, en annan kontinent. jag beundrar alla er, ni anar inte hur mycket. för jag är så sugen på att göra något liknande. för mig själv, växa som person. se världen! men jag är för feg, det tror jag verkligen att jag är. jag är för bekväm, och vet inte om jag skulle våga ta steget att göra något sådant.

även om jag inte är påväg att flytta till ett annat land, så är jag en bit på väg att göra något som jag drömt om länge. som ni alla säkert vet så ska jag och två av mina absolut bästa vänner ta en tripp om några månader och verkligen se världen. vi ska bli starstrucked i Los Angeles, njuta av naturen i Nya Zeeland, fascineras av de okända på Australien och steka på Bali. det ska bli hur underbart som helst! och kul att äntligen få pricka av något på min "drömlista". 20 mars bär det av. 20 mars, då jävlar är det dags!

förutom detta finns det mycket annat jag vill göra.

- jag vill åka till afrika och fota.

- jag vill bila genom stora delar av USA

- jag vill även se vårt kära avlånga land Sverige

- jag vill njuta av sevärdheterna i Europa


dessutom vill jag självklart skaffa mig en bra utbildning och ett bra jobb som jag trivs med. just nu står det högst på listan att bli stamningslogoped eller dietist. det gäller isåfall att plugga i 3-4 år, vilket känns rätt tungt, men det får det nog vara värt. i och med plugget vill jag nog flytta någonstans, helst till göteborg eller lund. de är städer jag skulle kunna tänka mig bo i, verkar jättemysigt! och jag säger det här och nu, jag vill inte på något sätt tappa det jag isåfall skulle ha kvar här hemma. det är viktigt för mig, mina vänner och min familj. när jag sen är utbildad vill jag som sagt ha ett jobb jag trivs med, jag vill träffa någon jag ska spendera mitt liv med och jag vill skriva böcker på fritiden. som en hobby. japp... nu blir det här inlägget alldeles för långt. (förlååååååååt) så det är mina drömmar lite snabbt. vad tror ni? tror ni något kommer uppfyllas?

 

 


Kommentarer
Postat av: blondie

jag tror på dig! och tjingpax för att bli din "manager" om du blir författare! :D

2011-12-07 @ 23:39:06
Postat av: julia

Kära lilla du, jag tror inte du är för feg, ingen är. Du klarar det om du verkligen vill och när du väl är iväg så utvecklas du om du bara tror på dig själv. Man ska följa sina drömmar, aldrig sluta hoppas. Fortsätt och dröm för en dag slår nog drömmen in! You can do it girl and I'm always here for you! :-)

2011-12-10 @ 21:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0