så var årets julafton slut den med

hade ni en bra julafton allesammans? det hoppas jag verkligen. det hade även jag, som vanligt. julen är en av höjdpunkterna på året. jag vaknade med ett pirr i magen på julaftonsmorgonen. det har jag inte gjort på flera år, vet inte vad som var annorlunda iår. för mig är inte julklapparna de viktigaste längre, utan det är gemenskapen man får ha med släkten och familjen. hur som helst så vaknade jag av mig själv och gick ner och mötte mamma som stod vid spisen och kokade massvis med smaskig tomtegröt. kl. 8.45 tog vi alla en paus i det vi gjorde och satte oss och tittade på sista avsnittet av julkalendern. jag blev nästan rörd av hur det slutade, och jag måste säga att även om jag snart är 20 år så tycker jag att årets julkalender har varit riktigt sevärd. vad tycker ni?
vår julafton fortsatte iallafall sen med ett besök hos Arne för att önska God Jul. saknar dig. Sen åkte vi hem, fixade färdigt allt och klockan elva kom våra gäster. Mormor, Per, Helen, Madde, Johan och Tilde. det blev en grötbrunsch, med goda smörgåsar och även lite fika på det. mycket gott och väldigt trevligt!
jisses, nu skriver jag värsta novellen igen. jag tror jag avslutar här, så fortsätter jag senare. och lägger då förhoppningsvis även in lite bilder på dagen i helhet. de ligger nämligen på min systers kamera. kanske även lägger upp bilder på mina underbara julklappar, hur fina som helst!
hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0