första dagen på det nya året


jag är trött. så trött. men ska ändå försöka mig på att skriva att inlägg. just for you guys!

NYÅRSAFTON
sista dagen på året
började att spenderas hemma hos mig här på landet. vår älskade frida hade ju som sagt fyllt 18 år, så vi bestämde att bjuda henne på lite brunch. och eftersom det var nyår dessutom, så var vi väldigt ambitiösa - som vanligt. eller hur dooshbag? hon fick, förutom lunchen, presenter dessutom. jag hoppas att tjejen blev nöjd och glad för vår omtanke!


här ser vi födelsedagsbarnet och dooshbag, in action


what happened next? eftermiddagen rullade på i sin hast, med alla möjliga förberedelser. väl hemma hos frasse blev det matlagning och fix! menyn såg ut ungefär såhär;

förrätt
toast, med laxskivor och avokadoröra. toppad med en citronskiva.
varmrätt
ungsstekt fläskfilé med elises g-rymma sås, plus en helt awesome potatisgratäng.
med sallad.
efterrätt
en ultrasnabbt ihopslängd klasskaka med vaniljglass

jag säger bara olala, vi åt som jävla hästar. men jisses va gott det var då! så värt. kvällen bestod även av alias (med ölspelsregler), dans och norsk kareoke. vi hade kuuuul! lite senare kom även världens bästa finky och gjorde oss sällskap. kort därefter tog vi vårt pick och pack mot Sätunaparken där vi skulle fira oss igenom tolvslaget. det var jättetrevligt! men dock kände jag såhär i efterhand att det kan ha varit lite överskattat det här med Sätunaparken. det var verkligen jättekul att träffa så mycket människor... men, det är inte okej när jag börjar känna mig gammal bland så mycket människor. jag önskar jag hade träffat min bror istället. alla dessa raketer som smälldes överallt, onödiga slagsmål och fulla ungdomar (läs: alldeles för unga för att gå med en 7,0 i handen). jag gillar att jag låter som en gammal kärring, meeeeen jag träffade några trevliga vänner vilket räknas över allt det andra!

kvällen slutade hemma hos Gordon innan jag for hem till min egen säng.


kan för övrigt sammanfatta den första dagen på 2011 med att även riktigt dåliga dagar kan vägas upp och till slut bli riktigt bra. jag säger bara en sak; skype är en oerhört underskattad uppfinning. det är hur bra som helst. och julia gjorde leendet på mina läppar lika stort som vanligt.



Kommentarer
Postat av: julia

Du fick mig att le, de va hur kul som helst att prata :) sköt om dig vännen!! <3

2011-01-02 @ 01:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0