vilken helg

det är med blandade känslor jag kommer gå till kojs ikväll. sverige spelade en bronsmatch idag mot spanien. en match som skulle ha varit riktigt coolt att se live. jag har nog aldrig i hela mitt liv varit så arg efter en förlust i en match på tv. en match jag inte ens spelar själv. men jag var eld och lågor de sista tio minutrarna. jag kunde inte sitta still, skrek fula ord åt domaren och jublade åt källman när han offrade sin ljumske för det där sista målet av honom. det roliga är att jag stod så nära teven och bara skrek hur bra jag tyckte han var, som om han skulle kunna höra det. jisses ... ibland är man bra konstig. var arg i flera timmar efter förlusten. nu lider jag istället med de svenska handbollsherrarna. en fjärde plats är aldrig roligt! men kan samtidigt inte göra annat än att vara glad åt att sveriges handbollsvärld är på god väg mot toppen, ännu en gång. hejaheja!

du är min man

som sagt så sa jag ju faktiskt blandade känslor. bortsett från ilskan så behöver ni inte oroa er, jag är glad. för jag har faktiskt haft en riktig toppenhelg. en match i westermalm som slutade med vinst. 30-22 blev siffrorna till slut, trots en riktigt kass insats från våran sida. och jag blir lite frustrerad som vanligt. ett mål, som för övrigt verkade vara ett rejält övertramp. jadu, det går inte min väg inte. men what to do? handboll är lite who I am, trots allt.

efter pissmatchen tog vi vårt pick och pack och körde en riktig jävla ROADTRIP till G-town. eller Furuvik för att vara exakt! där väntade en trerättersmiddag klockan tio på kvällen, med elise och hennes andra vänner. riktigt mysigt och trevligt! ju längre kvällen gick, ju mer skrattade vi. och jag och ramona var i vårt essä denna helg, ont i stjärtat, halsen och magen för att ha skrattat så mycket. så värt!



nu är även denna vecka slut. och jag tackar Gud för att Rein har flyttat slutdatumen för projektet till vecka 12, annars hade vi bara haft typ två veckor kvar. och det blir alldeles för stressigt vill jag lova! så då är det väl dags att ladda inför värsta dagen på hela veckan; måndag. shoho! att sluta 5 i skolan är aldrig fel!

tack för en trevlig helg alla inblandade. det är sånt här som får en att må extra bra!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0