min födelsedag

jag berättar om helgen i göteborg i ett annat inlägg. för idag råkar det vara min födelsedag. ja, 19 fyller jag idag och jag har nog fortfarande inte förstått riktigt. trots att klockan är elva på kvällen. men så är fallet. numera är jag en nittonåring i mina bästa år!

dagen har gått alldeles för fort. den har bestått av blandade känslor, och kändes därför nästan som en vanlig dag. med en skillnad, att jag stod mycket i centum idag bland mina vänner. Hur som helst så började det med att jag blev väckt av mamma och pappa som kom in med paket. Jag fick en löpardress och en hårddisk. mycket välbehövliga saker! dagen forsatte med en del uppvaktning och en del "men gud, GRATTIS" och "åh fyller du år idag?" rasmys och grabbarna ville bjuda på mig tårta, så vi åkte upp till eurostop. dock fanns det inget fika, men det gjorde absolut ingenting. det var bara tanken som räknades, och den blev jag glad för. när vi kom tillbaka till skolan så möttes jag av denise med en stor och underbart fin blombukett, tack söta du! den höll jag om som om det var mitt eget barn, men nu sitter den i vatten - jag lovar. efter det blev dagen mindre bra och mycket problem och tankar flög omkring. dock fixade det sig delvis, och jag hoppas att det fixar sig mer och mer. så dagen blev bara bättre när jag åkte hem till anna och möts av en brud med partyhatt och partytuta ... det blev en mysig fika på balkongen med solen i ögonen och en biobiljett som present. underbart! tyvärr var jag tvungen att åka tillbaka till skolan igen. där möttes jag av en mattelektion, och efter den åkte jag hem till malin tillsammans med finke. där bjöds det på ännu mer fika, och vi åt oss proppmätta. samtidigt satt vi och pratade om allt mellan himmel och jord, och jag inser hur mycket jag kommer sakna dessa två. för mycket.

på träningen fick jag ännu mer uppvaktning. trots att själva träningspasset var ett som man nästan kunde ha slängt i garderoben så var jag glad att vara där. bland alla fina tjejer. jag bjöd dom på sockerkaka och bellan hade köpt en tårta till mig. hur gulligt som helst. vi och frasse sysselsatte oss med att äta den och jaga möss i vikingahallen en sen tisdagskväll. när jag kom hem sen fick jag äntligen umgås med mina föräldrar, efter att ha varit borta hela dagen. mamsen bjöd mig på glass, jordgubbar och körsbär. sjukt värt. dock inser jag att jag har ätit så enormt mycket idag, att imorgon är det dags att köra hårdträning med ingse!!
långt inlägg, jag vet ... men vill ändå tacka alla som gjorde min 19-årsdag så fin och bra. nu är klockan över tolv och jag kan inte fatta att tionde maj är över för den här gången. tiden går för fort. imorgon kommer frida hem och jag ska överväldiga henne med en kram. det har jag sett fram emot!
puss och godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0