min helg

jag är så dålig på att uppdatera. men jag har fått höra att det bara är psykfall som bloggar, så jag kanske ska tagga ner lite haha. hur som helst så hade jag en sjukt händelserik helg. hade jag varit smart hade jag skrivit om varje dag försig, när jag hade tid. men jag är inte så smart så här tänker jag ta en snabbrepris över vad jag gjorde...
fredagen började alldeles för tidigt när klockan ringde vid 6 på morgonen och det var dags för en joggingtur. det var meningen att jag skulle jobba bort massa slaggprodukter, men är rätt säker på att det fick motsatt effekt. hur som helst så fortsatte det på dagis då jag hoppade in som den gulliga vikarien jag är. barnen är så söta, och det är så roligt! trots att man blir lite trött efter en dag med dem... tiden gick fort och vips satt jag på ett tåg med bästaste! jag och malin tog vårt pack (vilket bestod av en mumsig macka, ännu mumsigare "munk-bulle" och pricken över i:et ... LION) och begav oss mot Gröna Lund. Där väntade Lovisa och två andra söta tjejer, och vi satte oss ner för att vänta. 20.00 slog klockan till slut och det var dags. The Arks sista konsert. ett storslaget avslut på en storslagen karriär. jag ångrade att jag inte kunde lite fler verser, så jag kunde sjunga med ännu mer. men jag njöt ändå. njöt av bandet, njöt av Olas röst, njöt av sällskapet, njöt av hur äkta dom är. eller ska man säga var? morgonen efter kunde jag fortfarande höra tonerna av calleth you cometh I då 15000 människor sträckte sina händer i luften och sjöng med. något finare har jag inte varit med om på länge. vid den tidpunkten ville jag dessutom armbåga mig fram till Malin som av någon anledning kommit längre fram än vad jag gjort, och bara krama och hålla om henne. det fick jag spara med till efter konserten. men det var en helt klart värd kväll, en underbar varm höstkväll framför fantastiska toner som ekade ut i Stockholmskvällen ... tack för musiken The Ark!

nu insåg jag att jag inte kan skriva kortfattat så kanske räcker det med detta? nej ... vill ju berätta mermer!
på lördagen var det dags för seriepremiär. vi vann både DIV1 och DIV2. bra tjejer, nu är vi igång! senare på kvällen mötte jag upp Sanna och Sara i Väsby. vi handlade gott och åkte sen hem till Sanna för att äta upp allt... jättegod middag och gudomlig efterrätt. om jag inte hade haft bilen hade jag kunnat rulla hem. lätt. jag kan annars inte säga annat än att det var sååå roligt och hade en så mysig kväll med mina två fina vänner. hur bra som helst för att sammanfatta det!
Sannas små söta änglar!
söndagen bestod av jobb och en mysig middag med familjen. hela familjen, med mormor inräknad. väldigt bra slut på en bra helg! en ny vecka är det och det är redan tisdagkväll. imorgon händer det lite grejer, men det berättar jag mer om en annan dag. nu är det dags att krypa ner i sängen bredvid mamsen för att titta på en av våra favoritserier. Ghost Whisperer. Förresten ... vafan är det som händer i Märsta? Sigtuna? Skepptuna? det är helt sjukt när allt är så nära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0