nostalgi


lördagen börjar lida mot sitt slut även den.

jag har varit ensam hela kvällen men det har inte gått någon nöd på mig inte. jag fick leka chaffis åt mina föräldrar som skulle på partaj och sen åkte jag, lekte vuxen och handlade middag till mig själv. jag stekte lite kött, zucchini och champinjoner. det blev en suverän middag för min del iallafall. sen har jag bara legat i soffan och kollat på film med datorn i knät.


jag har iallafall känt mig väldigt nostalgisk på alla sätt och vis även denna kväll.

för mig att ha en ensam-hemma-kväll betyder att jag kommer hem till ett mörkt hus, låser dörren och slår på all elektricitet som finns i huset. vilket betyder lampor, radio, teve. sen på med myskläderna och bums ner i soffan. denna kväll har jag suttit för mig själv och skrattat. skrattat åt gamla videor som jag och julia gjorde i ettan, för två år sen. så grymt många och så roligt vi hade! men varför skulle jag ta fram dessa egentligen? det får mig bara att tänka på dig och ditt skratt, som jag saknar så innerligt mycket. så faktiskt önskar jag att du var här med mig och tittade på dem, och skrattade tillsammans med mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0