alla känslor på samma gång


min helg har varit omtumlande. sjukt omtumlande med mycket känslor. jag vill först och främst säga tack för den här helgen, mina fina handbollstjejer! vi har tränat, svettats, kämpat, skrattat och gråtit. tack för att ni fick mig på andra tankar, både tjejer och ledare. ni är guld värda.

men i det här inlägget tänker jag i stort sätt bara hedra en person. en person jag växt upp med, levt i det lilla huset bredvid mig hela mitt liv. en person som fått mig att må bra, så ofta. älskade arne, jag kan knappt fatta att du är borta. jag vet lika väl som de flesta att du har det bättre nu, och att du fick din frid till slut. men jag har inte gråtit så mycket på länge. jag stod på jobbet med telefonen i örat och kände hur tårarna kom utan förvarning om någonting alls. för er som inte vet så var arne min mormors sambo, med andra ord var han den morfadern jag aldrig fick chansen att träffa. han var som min morfar, han betedde sig som en morfar, i alla dessa år. det var lixom "mormor och arne" och har alltid varit. jag är så tacksam för allt du har gett mig. just nu struntar jag i att jag blir sentimental, för just för tillfället känns det tungt. att allt gick så fort, att du - vår älskade arne - inte var dig riktigt lik på slutet. jag vill aldrig glömma känslan av dina stora, tunga handflator som ofta tog min hand emellan och kramade åt. jag vill inte glömma dig.

det är först nu jag verkligen började fatta. min mamma kom precis med ett foto på honom och frågade: "kan du göra något fint med det här på jobbet, du som är så duktig?". det högg till lite i magen i det ögonblicket, men samtidigt var fotot så fint. precis så som man vill minnas honom, vår arne.

jag hoppas så innerligt att du visste hur mycket du betydde för mig,
för jag var kass på att säga det.
men jag kommer sakna dig så otroligt mycket. jag hoppas du har det bättre nu!

jag tänker på dig,
VILA I FRID

<3


Kommentarer
Postat av: Anna

Fina Arne <3

2011-08-29 @ 09:02:35
Postat av: Madde

<3

2011-08-29 @ 17:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0