alone

igårkväll tog jag mitt pick och pack... med andra ord så tog jag min bil, mitt smurfglas som jag fått när jag tankat och ja... mitt pick och pack helt enkelt, och tog en egen liten ensam-roadtrip till enköping. (Enköping Frasse, INTE Eskilstuna..) väl framme träffade jag en efterlängtad Amanda som precis slutat jobbet. vi kom fram till att det var fyra år sen jag sist var hos henne, och det är helt klart alldeles för länge sen. för jävlar va roligt vi har det, och snart åker du till USA!! du är så modig tjejen, jag önskar jag fick träffa dig var och varannan dag tills dess..
själv sitter jag just nu och kollar på flickan från ovan. förhoppningsvis är det bara en kväll till på ett tag som jag sover ensam i detta stora hus. det är trots allt ganska skönt med det där snarkande paret i rummet mitt emot... kanske är jag inte redo att flytta trots allt.

... men samtidigt vill jag det så gärna. en del av mig iallafall. jag gillar inte att prata högt om det inför mamma och pappa, för jag har sett gladare miner. speciellt när jag pratar om att flytta till Lund. way to far away. tänk att göra något enbart för en själv, och se vad resultatet blir. don't get me wrong... jag älskar min familj och att ha dom nära, jag älskar mina vänner. men nästa år, kanske året därpå börjar jag förmodligen plugga. vi får se på vilken location det blir till slut. självklart vill jag göra så mycket mer. jag vill se världen, jag vill resa. till det behöver man pengar, och tid. vilket jag inte har fasligt mycket av något av det just nu. så absolut låter jag bitter ibland när jag pratar om hur jag ska vara kvar där jag är och spela handboll. men självklart så trivs jag bra där jag är med det också, Borgen är snart lika fullproppad om kvällarna som alltid. det är det vi gillar. det är så det ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0