Dag 11 – Mina syskon


min bror och syster är två av de absolut bästa människorna i mitt liv. att ha ett syskon gör att man får speciella band, som på ett eller annat sätt alltid kommer finnas där tror jag. nu ska jag berätta lite om mina syskon.

min syster
jenny har en underbar personlighet och är en väldigt stark person. vi kan lätt gå i luven på varandra, men är allt som oftast lika fort sams igen. kort stubin har vi båda två, så ni kan ju tänka er hur dikussionerna går mellan oss ibland. hur som helst är hon en fantastisk person. hon är otroligt omtänksam. för att ta ett exempel så kan jag berätta om när jag behöver hjälp i skolan. om det är ett svårt mattetal kan hon sitta i flera dagar tills hon har löst det, eller om det är ett föredrag i svenskan så sitter hon mer än gärna och diskuterar idéer och tankar med mig. ibland är hon mer ambitiös att hjälpa mig med plugget än vad jag själv är. på det sättet beundrar jag henne, att hon går in helhjärtat för saker och verkligen vill göra dem bra. trots att hon är nio år äldre än mig så kommer vi närmre och närmre varandra ju äldre vi båda blir. nu kan vi göra saker tillsammans, umgås som systrar och vänner vilket jag tycker är väldigt roligt. jag är glad att jag har henne som min syster. hur mycket vi än bråkar och skriker på varandra ibland, och hur irriterad jag än kan bli på henne så älskar jag henne. så mycket.


fina du

min bror
du är 24 år men har fortfarande ditt barnasinne kvar. och det älskar jag. hur du kommer hem hit och hoppar på mig direkt för att retas med mig eller brottas med mig kan verkligen gå mig på nerverna när jag är trött. men samtidigt skulle jag aldrig klara mig utan det, för det är ditt sätt att säga att du tycker om mig. jag är så glad att vi kommit varandra så nära, för jag märker hur lika vi egentligen är. jag har nog tagit efter mycket av dig, rent personlighetsmässigt. jag drar till med samma ironiska kommentarer som dig och har lite av ditt sätt i mig. du har alltid varit lite av min förebild, för jag har alltid varit så stolt över att ha dig som storebror. och det är du verkligen - min storebror. the beskyddare. tro mig, hade inte Peter kunnat kontrollera sin ilska så hade de människor som sårar mig inte mått bra i dagens läge. jag kommer sakna att träffa dig i stort sätt varje dag nu när du flyttar hemifrån igen. du betyder så grymt mycket för mig och jag älskar dig.


crraaazy dude

Båda mina syskon betyder allt för mig. utan dem skulle inget vara sig likt. det är bland annat dem som har gjort att jag är den jag är idag. jag är delar utav båda. min ambitiösa och ordentliga sida har jag fått av min syster, inte minst det som handlar om skolan. skulle ni fråga henne så skulle hon inte säga att jag ärvt det ordentliga i andra saker av henne. det hon inte vet är att jag oftast är ordentlig när inte hon är i närheten haha. min bror har gett mig min pondus och en stor del av min personlighet tror jag. jag har sett hur han är och har velat vara mycket som honom. båda två har nog stor del i hur mitt humör är. båda har kort stubin fast på olika sätt. och jag har väl fått turen (oturen..) att bära på båda delarna. jag gillar att vara den yngsta i vår syskonskara. bortsett från att jag har blivit retad i stort sätt hela mitt liv, så är dessa två guldklimpar väldigt beskyddande över mig. inte för mycket, utan sådär lagom så att man känner sig trygg och älskad. och bättre än så kan man nog inte ha det!


tack för att ni finns,
er lillasyster


Kommentarer
Postat av: julia

Vad glad jag blev av att läsa det här, sååå gulligt! och jag håller med dig att syskon är något av det bästa vi har!

2011-02-26 @ 22:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0