varning för känslig b-rud

"vi båda ska nog även hur jobbigt vi kan ha det bara stanna upp ett tag,
kolla runt omkring oss se vad vi har och NJUTA!!"

värdefulla ord just nu. så sanna, så ärliga, så smarta ord som faktiskt har en mening. skrivna av julia. det slog mig direkt hur sant detta är. hur jag inte alls lever efter det här, men att jag borde göra det.

hur tungt livet än är ibland. ganska ofta. hur tungt det är att själv inte vara nöjd med att vara den man är. hur tungt det är att fortfarande vara fast vid en människa som inte älskar mig. som faktiskt inte har gjort det på ett jävla bra tag nu. jag säger inte att jag älskar honom. men när hjärtat håller fast i något kan det vara svårt. hur svårt det än är att se den människan i stort sätt varje dag, och i vissa stunder minnas allt det onda som fortfarande kan hugga i hjärtat på mig. att ha förklaringar till varför jag känner såhär, som jag inte tänker ta upp här. att känna att jag inte kan visa detta för någon, för det har "gått så lång tid". jag vet precis vad alla tycker och tänker, därför är jag rädd och går och håller mycket inom mig. tror inte ni har någon aning om hur mörkt det kan vara här inne. jag älskar att vara glad, därför är min fasad ofta i det formatet. varför gå runt och vara ledsen? samtidigt kan det svänga lika fort och jag döljer allt med ilska och depp istället. och tro mig mina älskade vänner, jag önskar jag var annorlunda på det sättet! hur svårt det än är bör inget vara svårare än att ge upp.

julia, dina ord fick mig att tänka. och det är bara positivt, tack! hur mycket plugg jag än har, hur stressad jag än är över handbollen eller allmänt så måste jag gå tillbaka till dessa orden. "njut". idag fick jag min studentmössa. imorgon är det fyra månader kvar tills mina skolår är slut. lyckan sprudlade när jag öppnade kartongen och den guldiga brodyren på mössan visade "Jessica SpElit08". min baby, som jag väntat! snart ska jag beställa min studentklänning och börja leta skor. snart börjar studentskivorna och i maj har vi bal. vilken härlig vår jag har framför mig! och inte nog med detta har jag underbart fina vänner. både tjejer och killar, det är det inte alla som har! jag borde se mig själv som lyckligt lottad egentligen. jag är frisk, min familj är grym och mina vänner är svåra att leva utan. varför ska det behöva kännas att jag inte är helt hel? jag måste låta mig själv få läka. och även min omgivning måste ge mig tid att läka. inte bara på grund av allt som hänt tidigare, utan rent allmänt. och jag ska se mig omkring och njuta.


this is who I am, and who I should be
i promise, I still am

det är helt sjukt hur låtar kan få en att relatera till saker. sitter och lyssnar på min lugna låtlista på spotify, med tanke på att jag pluggat i flera timmar och kände att jag behövde varva ner. låter "true colors" kommer upp i öronen och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. jag saknar dig julia!! men samtidigt som jag känner tårar så kan jag inte sluta le. jag skrattar inombords och önskar för tillfället att jag inte satt ensam i mitt rum med en lampa tänd och ett par föräldrar sovandes i rummet mitt emot. eller sover de verkligen? ska jag prova att skratta riktigt högt och se om de vaknar? skulle vara typiskt mig. 

förlåt för detta sentimentala och alldeles för ärliga inlägg. det är inte bra. men jag hoppas att ni tycker om mig ändå! vi pratade om mål idag på IGU-lektionen. kanske ska det här vara ett mål för mig? att uppskatta det lilla. inse vad som verkligen betyder något i slutändan. jag kan inte lova att jag är bra på det alltid, men ett försök är alltid ett försök!





Kommentarer
Postat av: julia

jag läser och gråter, jag läser och kan inte sluta skratta jag heller. med inställning kan man gå långt, det vet du va? och bara hjärnan säger till en att göra något så kan du göra det! du klarar av vad som helst bara du tror på dig själv :) vill också bara säga att även om det "gått så lång tid" så har du mig, öppna dig för mig och jag lyssnar och vill höra allt! can't wait för våra möten i höst! <3

2011-02-11 @ 04:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0