Dag 03 – Mina föräldrar


kan ju börja med att meddela att jag hade en jättebra kväll igår med fem riktigt grymma tjejer! började med att jag och anna fixade middag, i form av delicious lasagne. och det var gott, riktigt gott! vi alla var hungriga som djur, så det satt inte helt fel. efterrätten var inte fy skam den heller, cheesecake ... MUMMA! en supertrevlig kväll hos anna med spel, snack och mycket skratt! vi gick sen vidare till KC för att dansa loss allt vi hade. jag träffade många gamla vänner, vilket är jätteroligt. dock blev jag väldigt trött framåt kvällen, och ångesten över att jag var ute en fredagkväll innan en söndagsmatch slog till. sån är jag, oerhört töntig jag vet. men vi hade roligt, väldigt kul!


jag har annas kamera här hemma, med extremt många bilder.
jag kommer tyvärr inte åt dom alls, men ni får nog se några så fort som möjligt!


såå .. till det jag egentligen skulle skriva om denna dag: MINA FÖRÄLDRAR!
Det finns så mycket att säga om dom. hur glada jag är att jag har dom, hur arga dom kan göra mig, hur överbeskyddade dom kan vara ibland. jag har iallafall haft turen att de fortfarande finns båda två i mitt liv. de har iår varit gifta i 26 år, vilket innebär att de firade silverbröllop förra året. hur ska jag förklara dom?
Min mamma är en väldigt ödmjuk person. hon kan gå mig riktigt på nerverna, precis som de flesta mammor gör. Men jag skulle aldrig klara mig utan henne. jag har lärt mig sååå mycket av henne. och det fortsätter bara. hon vill alltid göra allt så perfekt, vilket jag förmodligen har fått från henne. när hon bakar ... det är to tie for säger jag bara! jag älskar hennes kramar, och det är helt enkelt något speciellt med en mammas kärlek.
Min pappa, hur ska jag förklara honom? Som en av världens roligaste personer. Ni som inte känner honom, och ser honom ute skulle nog aldrig tror mig. Han kan se ganska bestämd ut, och tro mig ... han har sina åsikter! men han får mig alltid att skratta. vår relation är ganska speciell, ganska svår att få ner på papper. men vi töntar oss i stort sätt ... hela tiden. och är jag på dåligt humör så försöker han alltid göra mig på gott. (det funkar inte alltid kan jag säga) samtidigt som jag kan skratta åt honom, kan jag lika snabbt bli förbannad på honom. men han är fortfarande världens bästa, och det säger ganska mycket.



de här två människorna har gett mig så mycket. en fin uppväxt, bra förutsättningar för att kunna bli det jag vill, och massvis med kärlek. jag uppskattar dom oerhört, och säger det nog alldeles för sällan. jag älskar mina föräldrar.

Kommentarer
Postat av: Anna Lincoln

En grym kväll och dina grymma härliga föräldrar! :) hihi

2011-01-22 @ 10:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0