min helg

även denna helg är över. och OJ va bra den har varit.
i fredags var jag på jobbet för lite samtal och utbildning... jisses va dessa människor kan få mig att skratta. det är väl positivt, med tanke på att vi jobbar tillsammans. hur som helst så kändes det lite bättre när jag gick därifrån, gällande allt runt uppgifter på jobbet och så. men den nervositeten kom tillbaka rätt snabbt längre in på helgen. höhö.
på kvällen kom en liten del av släkten hit på middag. de var jag och min syssling som skulle firas för att vi tagit studenten (en vecka tidigare), så det blidde lite presenter, champagne och mycket god mat. det var alldeles jättetrevligt och jag skrattade så jag grät flera gånger under kvällen. väldigt synd att jag träffar den delen av släkten alldeles för sällan. men väldigt trevligt var det som sagt!


på lördagen var det dags för mig att jobba. och all den infon jag fått på fredageftermiddagen kändes väldigt oklar.. men vips så hade mina timmar gått och det var dags att åka hem. den här dagen hade min familj och släkt tagit hem min arne från ålderdomshemmet på lite mat och fika. tyvärr hann jag precis hem för att hälsa på honom innan han skulle hem. egentligen så var det så att jag tvingade dem att stanna med honom tills jag kom hem. jag har en känsla av att jag inte kommer ha så mycket helgfun framöver. om man ser till mitt jobbschema... every weekend - woho... hur som helst, trots att jag inte var på lunchen så hittade jag några bilder ändå.

på kvällen blev det ändå ett kärt besök hos blondie lincoln. som ni alla säkert vet så operades hon i torsdags och därför tänkte jag erbjuda mig att laga den middag hon ville ha, och ta hand om henne lite extra. så igårkväll lagade jag lasagne och hade även bakat en morotskaka till henne. jag tror att det uppskattades, hur som helst så uppskattade i alla fall jag sällskapet. för även denna kväll fick jag skratta mycket. sjukt värt! det blev flummigt tittande på last song (allt för att slippa gråta) och även ett mysigt kvällen är din. bortsett från detta kom vi bland annat på raggningsrepliken:
"hej jag har iphone, vill du ligga?" - hur den uppstod kanske det är lika bra att ha osagt.
_______________________________________________________________________________________________
idag var det dags för jobb igen, och denna gång gjorde jag mina första inramningar - woho! mycket kul, och jag håller alla mina tummar att inte kunden kommer in och vill byta dom. hehe. för övrigt avslutade jag kvällen med att se på trassel med mamma. och idag kom finke hem!! och samtidigt åkte jullan till öland.. och dit ska jag på onsdag - jag längtar.

annars kan jag sammanfatta helgen med alldeles för mycket att äta!!

seeee you guys!

Kommentarer
Postat av: blondie

en superduper lördagkväll ju! och snaaart drar vi till ööööölaaaanddooooooooo! :)

2011-06-19 @ 23:24:53
Postat av: julia

see you soon baby!! :D:D

2011-06-20 @ 22:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0