direkt från lofsdalen

det känns som att det är lördag, och det är så fruktansvärt skönt. man får mentalt en extra ledig dag när man inser att det faktiskt bara är fredag. hur som helst så är vi nu uppe i härliga härjedalen och kom upp igårkväll vid elva-tiden. det var lite smådrygt att köra i mörker, men det gick ändå väldigt bra för oss att köra. och mormor verkade trivas rätt bra i baksätet hon med.

mormor ja. hon är nog riktigt lycklig över att vara här uppe. det var ett par år sen hon fick åka upp hit, och efter allt med arnes bortgång så är det nog kul för henne att komma till ett ställe hon älskar. vi har fått en del gjort idag. vädret var inte på topp, och det är väldigt lugnt här uppe. (man kan säga såhär att det inte är högsäsong för turister direkt). vi har tittat lite i Lisas Bod, som jag för övrigt älskar, och jag har redan hittat en liten julklapp till mamsen min. Lisas Bod är som en liten affär med hantverk och annat, och det finns även ett litet fik. sjukt mysigt med andra ord. jag och syrran har även bakat äppelmuffins som vi snart ska äta till lite efterrätt, och tog sen en skön promenad tillsammans. det är skönt att vara här uppe. inga riktiga måsten, och det är okej att koppla av. jag skulle gärna vilja rensa huvudet från allt man kommer komma tillbaka till där hemma, men så lätt är det tyvärr inte.



kan ju även meddela att jag och mormor utklassade syrran och pappa på europa-frågesport. sjukt värt! resten av kvällen blir lite fredagsmys framför teven. imorgon är det dags för marknad, och sen får vi se vad vi hittar på.

hoppas ni alla får en supertrevlig allhelgonaafton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0