fars dag

godmorgon.
fars dag och allt... har ni grattat pappsen? min pappa ska iallafall få lite tårta och presenter ikväll när även mina syskon kommer hem på middag. jag har fixat en tavla till honom, som Sanna hjälpte mig att fixa igår. det är en förstoring på hans bortgångne bror. den blev verkligen jättefin, tack för hjälpen! jag tror att han blir riktigt glad av den också. hans bror har varit död i ... 28 år iår, så jag fick tyvärr aldrig träffa honom. men med tanke på bilden och alla andra bilder jag sett av honom så kan jag meddela att pappa och han är enormt lika. så det tror jag blir lyckat att ge honom. han ska dessutom få Zlatans bok och strumpor.
jag älskar dig min paps,

igår blev det tyvärr en förlust på matchen. jag har no comments om matchen, men jag var så arg på mig själv efteråt. i mina ögon så ska personer som kommer ner från A-laget vara de som har lite mer erfarenhet och det ska synas. men det känns verkligen inte som att jag var med i den kategorin... visserligen spelade jag M9, vilket jag inte gjort på flera år. men jag är trött på den här känslan att jag inte lyckas när jag är ute på banan. det tar på rätt mycket på krafterna, på många sätt. trött på det helt enkelt.

resterande kväll käkade jag god mat med päronen, skrev klart min novell och ... oj, det där låter kanske lite konstigt? men det är nämligen så att jag bestämde mig för att vara med i Sigtunabygdens novelltävling. dessvärre har jag skjutit upp det rätt länge, och helt plötsligt hade jag bara en vecka på mig. så igårkväll skrev jag klart den och skickade in den. det var ganska kul, för jag älskar att skriva. men sen man slutade skolan får man ju aldrig riktigt någon anledning att göra det. så nu tog jag chansen! sen blev det en spontan myskväll hos bästa sanna, och hon gjorde min dag kan jag säga. skönt att bara få prata lite skit och skratta, och dricka gudomligt gott kaffe!!

nu ska jag byta om och åka till SATS och träna,
ha en bra söndag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0