det är onsdag

... och jag har precis kommit hem från mitt första personalmöte. jag måste säga att det var rätt kul. eller kul är kanske fel ord, men det var trevligt. för jag kände mig extra behörig just utav detta, och det känns bra. apropå det så kan jag berätta att jag får behålla mitt vikariat hur länge jag vill tills jag åker. är inte det en glad nyhet? för nej, jag är inte redo att lämna mina bebisar ännu. jag trivs som en fisk i vattnet. även fast vissa dagar är tunga, vissa dagar vill man lägga sig och sova och sätta ungarna i ett hörn för att man inte har något tålamod. men alla dagar och stunder med glädje och värme är så många fler och överväger allt detta. dessutom blir jag så himla glad att höra hur nöjd dom är med mig, och hur bra jag även trivs tillsammans med mina kollegor. trots att de är 20 år äldre...

så det känns bra just nu, riktigt bra. så länge jag inte tänker på all denna fritid jag missar så mår jag bra och är mindre stressad. för självklart saknar jag lite av mitt sociala liv om jag får kalla det så... att inte kunna träffa vissa personer på veckor, månader. att jobba, åka direkt till träningen och komma hem vid nio för att spendera nån halvtimme eller två med sina föräldrar för att sen gå och lägga sig. när jag inte tänker på det så känns allt prima. för jag har verkligen haft sån tur med jobbet just nu, så jag ska verkligen inte klaga. och det är just nu det verkligen behövs. så ja, jag har haft tur. det är jag fullt medveten om!


jag har även blivit bättre på att vissa dagar börjat trivas mer med mig själv.
klart har man dessa mörka dagar kvar, men det är mycket mycket färre än tidigare.
och då mår man så himla mycket bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0