min helg

vilken himla händelserik helg det har varit för min del. timmarna har sprungit iväg, och nu är det söndagkväll igen. i fredags blev det en sen dag på jobbet innan madde och anna intog Slåsta för lite mysmiddag. sen åkte jag och hämtade födelsedagsbarnet Mallan och vi tog oss en dans på KC. mycket folk och riktigt kul att träffa vissa. det blev inte allt för sent och bilnyckeln var med. för att citera Malin så var det "ett perfekt avslut på hennes födelsedag", vilket var riktigt kul att hon tyckte. lite huvudsaken att hennes dag blev bra!
lördagen började alldeles för tidigt. (hatar min förmåga att inte kunna sova ibland). men det var ganska bra att börja dagen tidigt, för jag fick en del viktiga saker gjort. till slut var det dags att ta en sväng till coopan och hjälpa malin att inhandla lite käk till kvällen. det blev en hel del kan jag meddela. sen tog vi oss en promenad i isande kyla. jisses. men lite tid i badkaret och en hårinpackning senare så var jag påväg till käraste junibacken igen för att fixa och trixa lite. vi lagade potatisgratäng och fylld fläskfilé inlindad med parmaskinka. till förrätt blev det avokadosoppa och till efterrätt hade fina ebba bakat en supergod tårta. som vanligt åt jag alldeles för mycket. men vad gör det när jag hade en jätterolig kväll med 7 supertrevliga tjejer. kvällen blev rätt tidig för mig även denna, med tanke på att det var matchdags söndagen till ära.
min dag började med en riktigt skön promenad. se framför er det landet när det är som bäst- vit snö, lagom kyla och solen som sträcker sig över trädtopparna. väldigt bra start på dagen. sen var det bara att ta det lugnt innan det var dags för samling och match. jag taggade till riktigt ordentligt på uppvärmningen idag, och det var härligt att se och höra så mycket publik på läktaren. vi vann med 29-21 tror jag. skönt. min egen insats kan man diskutera. jag har blivit bättre på att enbart tänka på det positiva. men när man möter en spelare, och man själv som är liten känner sig otroligt stor och klumpig för att den andra är hundra gånger snabbare än en själv. då är det inte jättekul. men det är bara att komma igen. en vinst blev det som sagt, och det var riktigt skönt!

kvällen har jag spenderat först med min kusin och anna med lite prat om främst Nya Zeeland, eftersom hon har bott där. shiiiit va sugen jag blir på allt vi ska göra och se. det känns otroligt bra att prata med någon som varit där, det är mycket lättare att se allt framför sig då. så riktigt kul att hon ville ta sig lite tid att prata med oss. min kväll fortsatte sen i samma fina anda då hela min familj kom och åt god middag och sen blev det handbollstittande. som jag längtat, nu är EM igång!

imorgon står klockan på ... för tidigt för att ens prata om. det är öppning på schemat och sen är det full rulle hela dagen. så det är dags att slagga snart tror jag. hoppas ni alla har haft en super helg, och att mitt långa inlägg inte dödade stämningen helt ... hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0