Så vad gjorde jag igår?

... Jag pratade ju om tidigare att jag skulle göra något igår, onsdag, som jag tänkte vänta med att berätta till efter. Det är ingen riktigt big deal, men jag ville inte bli alltför nervös och berätta för allt och alla innan. Men hur som helst så kan jag iallafall berätta att jag spenderade onsdagskvällen på Stora Brännbo konferenshotell och jobbade som servitris. Det är nämligen så att jag är med i ett rekryteringsföretag, Uniflex. Jag fick därför ett samtal om att de behövde serveringspersonal. Kul, tänkte jag och hoppade genast på!

Det är jag glad att jag gjorde. Roligt var det, nervös var jag men bra tror jag att det gick faktiskt. Iallafall för att vara för allra första gången jag jobbar på det sättet. Och det är alltid bra att få in en fot i branschen, eller hur? Så igår jobbade jag med mina barn hela dagen, sen hem en timme för att jobba 5 timmar till. Men de timmarna gick ganska fort, och helt plötsligt var jag hemma hos mamma och pappa igen. Och de är ju roliga också- vanliga dagar när jag kommer hem runt nio från träningarna och jag vill umgås lite med dom så går de och lägger sig strax efter jag kommit hem typ. (visserligen gör jag också det, men hur kul är det att sitta själv?) men igår när jag kliver in genom dörren 23.30, sitter mor min i soffan och pappa sitter och jobbar vid datorn... allt för att vänta på sin lilla dotter för att se hur hon haft det. Gulliga men knasiga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0