sista natten med gänget


sista hela dagen in france med bästa madeleine hagelbäck... imorgonbitti bär det av till flygplatsen. upp, upp och iväg till sverige igen! tiden har gått fort. med det är väl sant, det där med att tiden går fort när man har roligt? vad har vi haft för oss sen jag senast skrev btw? jo det ska ni som orkar läsa få veta;

i onsdagskväll fick madde mig på bättre humör så vi tog våra racercyklar in till hamnen. och som vi raceade då... shiet, hade någon tagit tid så hade vi nog kommit med i Guiness Rekordbok! hihi. anyway, vi kommer dit och vad är det vi hör? ABBA! det var nån abba-konsert (dock inte med riktigt ABBA, men det förstod ni antar jag). jävlar va kul det var och damn va kul vi hade, som förmodligen var de enda svenskarna där. GO SUEDE! det var iaf riktigt kul och de sjöng väldigt bra dessutom. självklart sjöng vi med också! efter det letade vi efter nåt ställe att sätta oss ner på. det var fullt typ överallt. till slut hittade vi en plats och beställde in en "dagens-drink" som var en Mojito, dagen till ära. jag måste säga att stället var en besvikelse. trots att servitören var snygg (dock inte i närheten av han vi såg första dagen) så var han glömsk och det tog alldeles för länge innan vi fick våra drinkar! jag tyckte ändå den var ganska god, fast maddsen inte alls tyckte om den. så kan det bli ibland. det gäller att prova iaf, aight! efter det skulle vi hitta någonannastans att gå men vi hann inte jättelångt innan himlen typ öppnade sig och vips så började det ösregna i ett par minuter. lite åska och blixtrar på det var ju bara pricken över i:et dessutom! gissa vem som var glad över det? inte jag iaf.. hihi. vi kom iaf till slut till favvoaffären och madde kom över ännu en byxdress. skön jävla grej kan jag meddela! efter regnet blev allt och alla lite avslagna så vi bestämde oss för att dra oss hemåt. ett oöppningsbart cykellås, en sax och några hjälpsamma fransmän (snarare en fransman och en fransyska) kom vi iaf hem.

igår... ja vad gjorde vi då? vi åkte på en liten "utflykt" för jag bland annat skulle få se saltberg som dom har här nere. de låter tydligen havsvattnet få dunstna så bara saltet blir kvar så blir det stora berg. dock var bergen borta och det enda som fanns kvar var en liten salthög. både minna och madde blev helt speechless och förstod icke vad som hade hänt. istället åkte vi till en stoooor vingård typ. tittade på lite vin och vinrankor. det är ganska mäktigt när man ser hur mycket de odlar. duude, kanske ska starta en vingård hemma i Sverige?
på kvällen blev det middag ute med en annan familj här, där föräldrarna skulle åka hem idag. det var riktigt trevligt och god mat. dock höll vi både på att blåsa bort och på slutet även frysa ihjäl så då gick vi hem och myste ner oss i sängarna istället.

idag har det varit stek. madde önskade att bli röd (hon tycker tydligen att det är bra, för då blir man brun efter. visst, det är ju förstås sant.) och hennes önskning gick verkligen in. she looks like a KRÄFTA right now. hihi SÖTE!

lite nya bilder får ni vid ett annat tillfälle. det blev ett inlägg med mycket text och lite bilder tyvärr. men det får ni ta hihi. det är ju typ... min specialité? ikväll blir det iaf att åka FLUM RIDE (Pirate Ride som det heter här i Frankrike, på Pirate Park) med jocke och lina, the ones vi åt middag with yesterday. ska bli skoj! nu ska jag återgå till civilisationen.

ha det superbra så hörs vi nästa gång då jag är i Sverige förmodligen!
PoK babies

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0