min jul i ord och bild


jag kan inte fatta att julafton redan är över. julafton, juldagen och snart annandag jul 2010 har sprungit iväg! varför ska tiden gå så fort för? 2011 står bakom hörnet och lurar och är snart här. helt sjukt måste jag säga.

min jul var iallafall nästintill perfekt. som i stort sätt alla år iåförsig. jag älskar min familj.
vi började iallafall julen med att julbaka i torsdags plus att klä julgranen såklart. doften av granen var helt enastående. det är vid såna där tillfällen man inser varför man släpar in en ny riktig gran, varje år. granen blev till slut ganska fin. den blir mer och mer sofistikerad för varje år som går. sen blev det en uppesittarkväll framför bingolotto, mycket värd kväll.




så självaste dopparedan då. den började lite stressigt måste jag säga, men det gick ihop sig till slut. klockan elva kom släkten och allt var framdukat på bordet. gröt, smörgåsar och massor av pålägg. det blev en trevlig liten brunch om man kan kalla det så. lite kvalitetstid med släkt och familj är något som behövs ibland. vi skrattade en hel del och julstämingen var på topp!

när de gått hem till sina hyddor åkte vi hem till andra delen av släkten. närmare bestämt farmor och farfar. vi bjöd dem på lite julmat som mamma hade lagat. när farmor säger "vi är lyckligt lottade som har så fina barnbarn" värmde det lite extra hjärtat. har aldrig hört henne säga något sånt, så det kändes att det kom från hjärtat på henne. vi hann knappt hem till kalle (vi missade tyvärr när andré tände ljuset). när ferdinand kom var jag tvungen att lämna rummet. förlåt, men jag gillar inte den karln. varje år sitter jag och mina syskon och tror att vi kan alla repliker utantill, och även så den här julen. varje år brukar vi även få ett spel på morgonen, tillsammans. den här julen hade mamma lite beslutsångest och köpte istället tre sällskapsspel. ett till oss vardera. det blev Europa, Pop&Rock + ett lite annorlunda frågespel där det handlade om "sant&falskt", och det handlade om Sverige. så efter kalle var det bara att börja spela! det gjorde vi även ända till kvällen, med ett litet avbrott för julmiddag. när klockan började närma sig åtta, och jag satt och tänkte att "gud vilken bra jul", så insåg jag att det inte alls var över. julklapparna var kvar! det var massvis med klappar under granen, och vi alla fick extremt mycket fint. vill ni veta vad jag fick så får ni fråga, vill inte tråka ut er med för mycket här !




julafton var helt enkelt bra på alla sätt! förutom att den tog slut så fort ...
juldagen orkar jag inte berätta om nu, för jag ska sova! har tyvärr inga bilder heller, för dom har bästa fia.
vi hade det iaf roligt måste jag säga, och det är det enda jag säger denna kväll!

godnatt nu alla fina,
hoppas er jul var minst lika lyckad som min!

peace

Kommentarer
Postat av: Anna Lincoln

finfina bilder och det låter som du hade det kanoners!! :D

2010-12-27 @ 10:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0