hej mitt vinterland


bestämde mig för att gå ut och gå en sväng för att piggas upp lite. vad möts jag av? ett underbart jävla paradis. nyplogad mark med stora högar med snö på sidorna. solen högt upp på himlen som reflekterar i den vita snön. jag tittar mig omkring i luften. alla småfåglar flyger runt och kvittrar. jag känner doften av skoter, kusinen är ute och kör. jag får en känsla av att vilja åka upp till fjällen. JAG VILL TILL FJÄLLEN! eller man kanske ska säga, "jag vill tillbaka". för det är nog mest så jag känner. vill tillbaka till den 30 december 2009.

när jag går ut så kan jag inte gå längre en tio meter innan jag måste tillbaka in och hämta solglasögonen. ja visst såg jag ut som en vilsen stockholmare, men det behövdes. solen lyste så starkt på den vita snön att det inte gick att ha ögonen helt öppna. jag hämtar kameran också, och tar några bilder. jag ser knappt vad jag knäpper på, men det blir några "klick" här och där ändå. tittar ut på den stora åkern. snön ligger så stilla och solen lyser gnistrande på. undra hur hög snö det kan vara där egentligen? mina tankar förs väldigt snabbt till i mördaronsdagen i veckan, och vill genast skaka av mig de tankarna. inte kul vare. men vädret är så vackert att jag snabbt kommer på andra tankar. det känns som om vi bor i Norrland, var kommer all denna snö ifrån?

jag kommer sen in och lägger in bilderna på datan. 1317 stycken... oj hjälp, det var ett tag sen pappa rensade den här kameran. jag blir nyfiken vilka bilder det finns och börjar titta. kommer till veckan för nästan ett år sen. det tog hårt att titta på dom. skulle vilja skicka dom till dig och få dig att minnas lika mycket som jag. mer säger jag inte. mer säger jag inte.


visst har jag gnällt på denna vinter så sjukt mycket på sistone. jag gör det fortfarande, ge mig vår! men en sån här dag kan man inte göra annat än att njuta. trots att det är minus tvåsiffrigt ute, så måste man bara vara ute.

Kommentarer
Postat av: Anna Lincoln

Fina bilder denna fina underbara dag!

2010-02-21 @ 13:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0