känsloladdad dag

vilken dag! den började med ett uppvaknade från en liknande dröm för andra natten i rad. vad gör du i mina drömmar? du ska inte ens vara i närheten av mina tankar. det var omedvetet en mindre bra start på dagen då alla möjliga tankar började flyga runt när jag var påväg till jobbet. tur som jag har så möter jag självklart en bunt med underbara ungar så fort jag öppnar dörren på jobbet och mina tankar är som bortblåsta. dagen till ära var det ju såklart Lucia, och senare på eftermiddagen var det dags för småttingarnas fina luciatåg.
jag gillar inte att lägga upp bilder på mina bebisar, men här får ni iallafall ett smakprov på hur söta och duktiga de var idag. jag rös när de sjöng "tänd ett ljus", och alla föräldrar i publiken tände varsitt tomtebloss. riktigt fint var det, och det passade perfekt. efteråt var det mingel och fika. jag kände mig lite lost bland alla föräldrar, men det ordnade upp sig det med. det finaste var att styrelsen tackade av en av förskolelärarna som slutade idag och även gav alla fröknar en julklapp. och vet ni vad? lilla jag fick också en julklapp... jag blev faktiskt rörd, och jätteglad! det innehåll ett presentkort på spa. massage och ett kur-bad med massa smått och gott. tack så mycket! sen var det så att vi var tvungen att säga hejdå till Matte, vår enda kille på jobbet, som slutade idag för att flytta upp till Umeå med sin fästmö som även är blivande mamma. även det blev känsloladdat, till och med för mig som bara känt honom i några månader. lycka till grabben!

inte nog med det så kom jag till träningen och även där vimlade det av känslor.
jag tog mig iallafall ut på en egen långspringtur. riktigt skönt (när det inte blåste storm)
och tittade sen när DIV1-laget vann över Linköping. Kul bussresa hem för dom tjejerna... NOT.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0