ledig idag

idag har lilla jag varit ledig från jobbet. trots att lediga dagar är lite jobbiga för oss timmisar så är det såååå värt det. trots att jag älskar mitt jobb så kan det alltid vara trevligt att slippa starta bilen en tidig morgon och åka denna tradiga, tråkiga och trista väg till Infra City. svar ja, jag kan den utantill, och skulle kunna köra den med förbundna ögon - men det är nog inget jag ska prova på.

så hur har jag spenderat min lediga dag då? jooooo men det började med att jag sov sköna 10 timmar, och drog mig sen upp för att mötas av ett strååålande solsken. då kan man ju inte bli annat än glad, eller vad säger ni? sen att termometern stod på -12 kände jag inte av, men jag valde ändå att träna inomhus. man slipper ta på sig så fasligt mycket kläder då. så lite kläder som möjligt, kanske därför jag gillar sommarn bättre? HUR som helst så blev det en sväng på SATS med mina bångstyriga ögonbryn, rödblemmiga ansikte och ovårdade hår. (man ska helst inte sminka sig när man tränar, so I've been told) och det gick ju som smort, och det är alltid trevligt att börja dagen med lite endorfiner som spretar runt i kroppen.

och ja, jag kan meddela för er alla att dagen har rullat på. och som den har rullat. jag bokstavligen rullade ut från brödboden där jag och annsen käkade en bortglömd men ack så god sallad till lunch. sen rullade jag ut från min frisör för att jag just beställt tid för klippning, färgning eller slingning - vet inte riktigt själv om jag ska vara ärlig. såg även pengarna rulla förbi just då hihi. men det ska bli spännande, vi får se vad som händer med håret om några veckor.

klart jag saknar håret när det såg ut såhär, men det får vänta...

ser ni, jag har redan skrivit mycket. och om vad? jadu, inte så värst mycket värda grejer. om det inte möjligtvis råkar vara så att jag är en mycket intressant person, och man gillar att veta vad jag gör om dagarna. det hade varit coolt. feta kändizen lixom. meeeeeeeen måste väl ändå berätta att jag och annsen tog varsin spruta idag. buhu, nu är det väl klartt med vaccinationen iallafall. idag gjorde det ont, *tyck synd om mig*. sköterskan var trevligt, men alldeles för seg och långsam för min del idag. för jag hade nämligen en 85-årig gammal stackars mormor utan mobiltelefon som stod och väntade i 5...10... ja hela 20 minuter för att vår kära doktor inte kunde trycka på sin speedknapp på sina läkare-träskor. men för att citera min gamla mormor "jag stod inte i sjön". vad bra mormor, jättebra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0