ledig

shiiiiit vilken soffpotatis jag är ibland... blir helt seg! vaknade imorse och kände att jag inte alls var bra i halsen, så jag stängde av alarmklockan. (har klockan på ungefär samma tid varje morgon, vare sig jag ska göra något eller inte. gillar att gå upp tidigt och ha hela dagen framför mig). jag tänkte att jag kunde få sova lite till idag. men ungefär vid samma tid som klockan brukar ringa så ringer istället telefonjäveln... jag som alltid tror det värsta springer ju upp för att svara för att jag tror att det är något som hänt. då hör jag en röst i luren; "hipp hipp hurra på din födelsedag" (rösten kom nog från en maskin, för det roliga var att ordet "hurra" lät som nåt helt annat...). då var det någon av mammas kompisar som är för teknisk för sitt eget bästa och alltid skickar ett uppspelat sms till hemtelefonen... greeeat. men det var bra på sätt och vis, då kom jag ihåg att mamma fyller år idag.
det blidde alltså ingen träning idag. låg istället i soffan en stund, kollade serier och läste min bok. sjukt skönt, men jag blir så fruktansvärt seg. det är skönt att vara ledig, ibland lite för skönt bara...

och ikväll är det dags för kalas igen. exakt 2 veckor sen sist. nu är det dags för mamsen som fyller år idag. det blir smörgåstårta som jag och mamsen höll på med igår. ser verkligen fram emot den, den verkar supermumsig. sen är det ju tydligen FREEEDAAAG och många av mina brudar ska träffas för att senare skaka lite rumpa såhär 7 dagar innan studenten. dock ska jag vara på Arlanda vid 6-snåret imorgonbitti så jag vettefan hur lockande det är egentligen. dock finns det en anledning varför jag really wanna go. så vi får se, kanske åker nyinköpta pumpsen på iallafall..

kan knappt fatta att det snart gått ett år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0